ماجرای پسری که در زندان به دنیا آمد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «همه به افتخار پری کوک برخیزید» عنوان رمان نوجوانانه‌ای از لسلی کانر است که با ترجمه فرح بهبهانی از سوی انتشارات علمی فرهنگی منتشر شده است.
 
کانر در این کتاب داستان پسر ۱۱ ساله‌ای به نام پری کوک را بیان می‌کند که به همراه مادرش، جسیکا در سلولی در بلوک سین زندان زندگی می‌کند. جسیکا به ۱۵ سال محکومیت در زندان محکوم شده و به همین دلیل پری در مرکز اصلاح و تربیتی در شهر کوچکی به نام سورپرایز در نبراسکا به دنیا آمده و بزرگ شده و رئیس زندان، داگرتی، ترتیبی داده تا آن‌ها بتوانند کنار هم باشند و تمام کسانی که از این وضعیت خبر دارند در سکوت آن را پذیرفته‌اند.
 
اما وضعیت همین‌گونه نمی‌ماند، وقتی توماسون‌لیر، دادستان منطقه، موقعیت پری را کشف می‌کند همه چیز تغییر می‌کند و پری مجبور می‌شود در خارج از زندان با خانواده‌ ون‌لیر زندگی کند و نادیده گرفتن قانون این که پری توانسته با مادرش در زندان بماند می‌تواند منجر به طولانی شدن دوره محکومیت مادر پری شود. و پری که دوست دارد  پیش مادرش برگردد مشغول تحقیق می‌شود تا از حقیقت پشت داستان بلوریو و مادرش با خبر شود.
 
داستان در قالب ۸۳ فصل به هم پیوسته روایت می‌شود. کوتاه بودن فصل‌ها سبب شده علی‌رغم زیاد بودن صفحات کتاب، یعنی ۴۲۸ صفحه، مخاطب خسته نشود و به خواندن ادامه دهد.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «جسیکا کوک دوست داشت قبل از رسیدن پری از اتاقش بیرون آمده باشد. شاید احمقانه بود. پسرش می‌دانست که تمام شب در اتاق مادرش قفل است. می‌دانست که برای خارج شدن از اتاق باید منتظر آزادباش صبحگاهی می‌شد، درست مثل بقیه ساکنان بلوریور. آزادی. این کلمه در گوشش زنگ زد. برای همیشه از زندان آزاد شدن. جسیکا سرش را تکان داد. سعی کرد با اراده باشد و تا زمانی که چیزی قطعی نشده بهش فکر نکند. مشکل این بود که به چیز دیگری نمی‌توانست فکر بکند. بیشتر شب‌ها بیدار بود و وقتی صبح کنار تختش روی زمینی به اندازه یک نفر دراز و نشست و شنا می‌رفت یا حرکات کششی می‌کرد در همین فکر بود. جسیکا مربی ورزش حداقل صد ساکن ببوریور بود که دوره محکومیتشان را می‌گذراندند.»
 
انتشارات علمی فرهنگی (پرنده آبی)، کتاب «همه به افتخار پری کوک برخیزید» را با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر کرده است.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: