قیمت بالای کتاب‌های درسی همچنان معضل دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گودایریدر، وقتی بحث از هزینه‌های تحصیلی کالج‌ها و دانشگاه‌ها می‌شود اولین نکته‌ای که به ذهن هر کسی خطور می‌کند شهریه‌های بالای آن است؛ اما بسیاری از دانشجویان برای تأمین هزینه‌های کتاب درسی نیز با مشکل روبه‌رو هستند.
 
با وجود تحلیل کارشناسان به کاهش قیمت‌های بازار کتاب با وجود دسترسی سریع و راحت به کتاب‌های الکترونیک هنوز قیمت کتاب‌های چاپی بالاست و این افزایش قیمت در سال‌های اخیر روند صعودی نیز داشته است. دانشجویان از افزایش کتاب‌های درسی چاپی شکایت دارند و می‌گویند قیمت این کتاب‌ها با وجود اینکه نوع الکترونیکی‌اش موجود است ولی همچنان افزایش دارد.
 
بر اساس این گزارش قیمت کتاب‌های چاپی به خصوص کتاب‌های درسی و آکادمیک از سال ۲۰۰۶ تا کنون در آمریکا نزدیک به ۸۸درصد افزایش قیمت داشته است و این افزایش در مورد کتاب‌های غیرانگلیسی بسیار فاحش بوده است. کتاب‌های دانشگاهی به زبان اسپانیایی گران‌ترین کتاب‌های درسی در آمریکا محسوب می‌شود.
 
چند ماه پیش دانشجویان دانشگاه‌های کالیفرنیا از مسئولان این کشور خواستند نسبت به افزایش قیمت کتاب‌های درسی واکنش نشان دهند. دانشجویان لایحه‌ای برای انتشارات کتب درسی نوشته‌اند تا از افزایش قیمت آنها جلوگیری شود. در یکی از کلاس‌های علوم سیاسی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا از دانشجویان خواسته شد تا لایحه‌ای بنویسند که به ساکنان این ایالت کمک کند اما هزینه‌ای برای دولت در برنداشته باشد.
 
طبق قانون جدید، ناشران موظف هستند تغییرات ایجادشده بین نسخه‌های کتاب را در وب‌سایت خود به‌اشتراک بگذارند. قیمت بالای کتاب‌های درسی، ویرایش‌های مکرر و تغییرات نامعلوم آنها باعث شد که ناشران کتاب در تمرکز اصلی این پروژه قرار بگیرند.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: