قدرت هوش گفتاری

نویسنده
تونی بوزان
مترجم
حسین مطیع
تعداد صفحات
160 صفحه
سال نشر
1397
قطع
رقعی
ناشر
انتشارات بوکتاب
شابک
978-964-2775-92-7
قیمت
170000 ریال

قدرت هوش گفتاری

‭The power of social intelligence

بخشهایی از کتاب…

« قلم تیزتر از شمشیر است، اگر مغز بداند چگونه به کلمات ضربه وارد کند.»

       تونی بازان

هوش‌گفتاری چیست؟

هوش‌گفتاری توانایی شعبده‌بازی با حروف الفبا است. شما حروف را ترکیب می‌کنید و با آن کلمات و جملات را بوجود می‌آورید. ضریب هوش‌گفتاری شما با دایره لغوی شما و همچنین با توانایی شما در ایجاد رابطه میان آن‌ها، اندازه‌گیری می‌شود.

چرا هوش‌گفتاری مهم است؟

در آغاز قرن بیستم، روانشناسان مشاهده کردند رابطه مستقیمی میان اندازه و قدرت کلمات و موفقیت در زندگی وجود دارد. به عبارت دیگر؛ بهترین و بزرگترین کلمه‌ی شما باعث موفقیت و اعتماد به نفس شما می‌شود. در واقع کلمات در جامعه، زندگی و موفقیت تأثیر زیادی دارند.

کلمات قدرت شگفت‌آوری دارند. آن دسته از کسانی که این مطلب را می‌دانند با به کارگیری آن روی دیگران تأثیر می‌گذارند، از این رو تعجب‌آور نیست که کلمات و قدرت آن‌ها باعث انقلاب فرهنگی در قرن بیست و یکم شده ‌است.

چگونه قدرت هوش‌گفتاری به من کمک می‌کند؟

خوشبختانه افزایش مهارت‌های هوش‌گفتاری، بسیار ساده است و به علاوه، ضریب هوشی شما در کنار هوش‌گفتاری بهبود می‌یابد. بری مک‌گیگان – در فصل هفتم مطالبی درباره‌ی او می‌خوانید – زمانی که از بوکس کناره‌گیری کرد و به عنوان یک گزارشگر در تلویزیون شروع به کار نمود، از این روش بهره برد و در کار خود بسیار موفق شد. او در حال حاضر یکی از بهترین گزارشگرهای مبارزات بوکس است.

هوش‌گفتاری شما را به یکی از مهیج‌ترین سفرهای زندگی‌تان می‌برد. سفری که در آن:

کلمات جدید را جست‌وجو می‌کنید.

تخیل خود را به نظرات و ایده‌های جدید مهمان می‌کنید.

در مورد نیازهای مغز و نحوه‌ی بکارگیری آن می‌آموزید.

پایه‌های بنای هوش‌گفتاری را می‌آموزید که شما را قادر می‌سازد تا دایره کلمات خود را با هزاران کلمه افزایش دهید و آن را به کار گیرید.

می‌آموزید که چگونه از جسم خود برای ارتباط مؤثر استفاده کنید.

لذت بازی با کلمات و معانی آنها را دوباره کشف می‌کنید.

راز‌های مطالعه سریعتر و فهم بیشتر را می‌آموزید.

می‌آموزید، چگونه دیگران را با قدرت و زیبایی کلمات خود، هیپنوتیزم کنید.

و مهم‌تر از همه:  قدرت هوش‌گفتاری برای این طراحی شده است که به شما این اطمینان را بدهد، زمانی که هوش‌گفتاری شما افزایش پیدا کرد شما بسیار جذاب می‌شوید.

خلاصه‌ای از هوش‌گفتاری

هوش‌گفتاری به ۱۰ فصل تقسیم می‌شود، که هر کدام شما را برای هوش‌گفتاری و بهبود آن کمک می‌کند.

فصل اول: ساختار کتاب را معرفی می‌کنم. به این ترتیب می‌توانید تصویر و نقشه­ای کامل در حافظه خود بسازید و در آن جستجو کنید.

شما در مورد تاریخ هوش‌گفتاری و ضریب هوشی اطلاعاتی را دریافت می‌کنید و کشف خواهید کرد، چرا مردم خود را از چیزی که هستند، احمق‌تر تصور می‌کنند. ادامه این فصل به اولین تمرین هوش‌گفتاری شما اختصاص داده شده است. شما می‌توانید کلمات جدید را کشف کنید و با آنها بازی کنید.

فصل دوم: بازی با کلمات کودکان، اثبات اینکه شما به طور طبیعی یک نابغه هوش‌گفتاری هستید.

در این فصل به شما استاد هوش‌گفتاری را معرفی می‌کنم، با مثالی به شما فرمول‌های مخفی افزایش هوش‌گفتاری در تمامی سطوح را عرضه می‌کنم.

چه کسی معیار هوش‌گفتاری است؟

نوزاد انسان! من، ابزار مخصوصی که یک کودک آن را به کار می‌گیرد تا موفق شود را به شما معرفی می‌کنم. یک کودک هزاران کلمه جدید و صدها مهارت هوش‌گفتاری را می‌آموزد. شما نیز همین مسیر را طی می‌کنید، تا بتوانید مانند آن‌ها شوید و اگر خوب فکر کنید، در این مورد می‌توانید مانند یک کودک عمل کنید.

قبلاً یکبار آن را انجام داده‌اید!

با راهنمایی‌ صحیح دوباره می‌توانید آن را انجام دهید!

این مطالب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *