فعالیت ۱۰۴ موسسه قرآنی در قم/ خارج از مرزها نیز حرف برای گفتن داریم

حبیب‌الله عزیزی رئیس هیات مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان قم و عضو هیات مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن کشور در حاشیه هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت و رسانه‌های دیجیتال استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به فعالیت موسسات قرآنی در این استان، گفت: در سطح استان قم ۱۰۴ موسسه قرآنی در زمینه آموزش، پژوهش، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی فعال هستند که در سال‌های اخیر کارهای ارزشمندی در رده‌های سنی مختلف از قبیل برنامه‌های حفظ، تلاوت، تفسیر و تدبر انجام داده‌اند و توانسته‌اند بخشی از خلاءهای قرآنی استان را پُر کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان قم با اشاره به جایگاه ویژه موسسات قرآنی استان قم، افزود: این موسسات علاوه بر اینکه جایگاه ویژه‌ای در حوزه علوم قرآنی در قم دارند؛ در سطح کشور و بین‌الملل نیز نقش‌های موثری را ایفا کرده‌اند و حرف‌هایی برای گفتن دارند.

وی کتاب‌های ارائه شده در غرفه اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان قم را دستاوردهای این موسسات برشمرد و بیان کرد: در زمینه تفسیر برای بزرگسالان و خانواده‌ها کارهای متنوعی عرضه شده است. اهل قلم و اندیشمندان
کارهای پژوهشی جدی برای بزرگسالان تدوین کرده‌اند. مجموعه پژوهشی دارالتفسیر یکی دیگر از دستاوردهای موسسات است. ضمن اینکه در زمینه ترجمه قرآن نیز کارهایی به چاپ رسیده است.

حبیب‌الله عزیزی تبلیغ و ترویج را یکی از ارکان موسسات قرآنی دانست و یادآور شد: تبلیغ و ترویج مخاطبان عام و گسترده‌ای دارد. موسسات با جذب افراد کلاس‌های آموزشی و مهارتی را تشکیل می‌دهند. در همین برنامه‌های تبلیغ و ترویج از پیشکسوتان قرآنی که در قم نقش بزرگی ایفا کرده‌اند، تجلیل می‌شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن کشور به معرفی یکی از محصولات این غرفه پرداخت و گفت: بسته زبان‌آموزی قرآن کودکان شامل چهار جلد مصور قرآن به نام «رنگ‌های نورانی» است. در این چهار جلد از ۱۶ سوره که در مجموع ۱۲۵ آیه را تشکیل می‌دهند، استفاده شده است. به ازاء هر آیه یک تصویر کار شده و در مقابل تصویر ترجمه آیه، لغتی که کودکان لازم است یاد بگیرند، به همراه قصه‌ای که مربوط به آن آیه است، تنظیم شده است. ضمن اینکه نکات مربوط به ملاحظات آموزش کودکان نیز زیرنویس شده است. این کتاب یک نرم‌افرار واقعیت افزوده به نام «نغمه‌های نورانی» دارد که در کافه بازار به صورت رایگان دانلود می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: