عرضه زینک به ناشران با قیمت مصوب ۲۷ هزار تومان

هومان حسن‌پور؛ رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: هفدهم اردیبهشت ماه نشست مشترکی درباره موضوع زینک با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و احمد ابوالحسنی، رییس اتحادیه لیتوگرافان؛ غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان و احمد کمالی‌نژاد به‌عنوان نماینده معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم.
 
وی افزود: در این زمینه توافقی با اتحادیه و تعاونی لیتوگرافان انجام شد تا توزیع فهرست اسامی ناشرانی که زینک دریافت می‌کنند به اتحادیه ناشران و اتحادیه لیتوگرافان اعلام شود.
 
حسن‌پور با بیان اینکه در این نشست قرار شد برای کپی هر زینک به عنوان کارمزد ۱۵ هزار تومان دریافت شود، گفت: همچنین قرار شد هزینه زینک‌ها به همراه سود لیتوگراف‌ها جمعا ۱۲ هزار تومان محاسبه شود تا در نهایت هر زینک به مبلغ ۲۷ هزار تومان برای ناشران تمام شود.
 
وی یادآور شد: علاوه بر آن قرار شد توزیع این زینک‌ها از سامانه توزیع زینک انجام شود و ناشران بتوانند زینک‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند.
 
حسن‌پور با بیان اینکه ناشران منتظر توزیع زینک دولتی با قیمت توافق شده هستند، گفت: اکنون در بازار کپی زینک و قیمت نهایی زینک بسیار بالا است و امیدواریم توزیع این زینک‌ها بتواند کمک حال ناشران در تولید کتاب باشد.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: