ضرورت پیشگیری از تکثیر غیرقانونی کتاب در مراکز آموزشی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کانال رسمی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، رئیس این اتحادیه با ارسال نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد با عقد تفاهمنامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری از تکثیر غیر قانونی کتاب در مراکز آموزشی پیگیری کنند.

متن نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر سیدعباس صالحی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
   
با سلام و احترام
همان‌طور که مستحضر هستید کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مؤلفان و مترجمان این اتحادیه با همیاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط در مسیر صحیح مقابله با تکثیر غیرمجاز کتاب گام برمی‌دارد.

به گزارش این کارگروه یکی از اماکنی که بعضاً برای تکثیر غیرمجاز کتب ناشران استفاده می‌شود واحدهای کپی و تکثیر دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدارس است که متاسفانه سهواً یا عمداً با تکثیر همه یا قسمتی از کتب ناشران و فروش آن به دانشجویان و دانش‌آموزان، حقوق مؤلفان و یا مترجمان و ناشران را نادیده می‌گیرند.

از سوی دیگر گستردگی و فراوانی این واحدها به حّدی است که کارشناسان این کارگروه تنها راه مقابلۀ مؤثر و ممکن را عقد تفاهمنامه‌ای مابین وزرای محترم سه وزاتخانۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فن آوری و آموزش و پرورش مبنی بر اطلاع‌رسانی و منع از ناحیۀ حوزه وزارتی می‌دانند. لذا مستدعی است در صورت صلاحدید دستور لازم جهت بررسی و یا هرگونه فعل مؤثر در این زمینه را مبذول فرمایید.

▫️با احترام مجدد رئیس هیئت مدیره هومان حسن‌پور

این مطالب را به اشتراک بگذارید: