ضرورت شکل‌گیری تفرجگاه‌های فرهنگی در نمایشگاه‌های استانی کتاب

علی‌اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: نمایشگاه کتاب یک جریان فرهنگی است که کتاب در متن آن بوده و مجموعه‌ای از رویدادهای فرهنگی و هنری در کنار این ‌مهم به وقوع می‌پیوندد.

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان افزود: برپایی نمایشگاه کتاب یک موضوع بین دستگاهی است که تمامی دستگاه‌های اجرایی از این امر‌ بهره‌مند خواهند شد و نیاز است تا در سنوات آتی در برگزاری این نمایشگاه تعامل و مساعدت بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر نیاز به اطلاع‌رسانی گسترده برای استفاده هرچه بیشتر خانواده‌های فرهنگ دوست استان از این ‌نمایشگاه، گفت: استان ‌سمنان به تناسب جمعیت در ردیف سومین استان با سواد کشور قرار دارد و انتظار است با توجه به این شاخص، شاهد حضور پررنگ مردم استان در نمایشگاه باشیم.

فضیلت ضمن بیان اینکه کتاب بنیان هویتی ما را نشان می‌دهد، یادآور شد: کتاب اهمیت بسیار بالایی دارد و در تثبیت،تقویت و تربیت هویت فردی و جمعی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اجرای برنامه شاهنامه‌خوانی و حافظ خوانی در عصر روز چهارشنبه و در اولین روز فعالیت هفدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان به عنوان برنامه جنبی،گفت: این برنامه توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان و در غرفه برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان بیان کرد: کودکان و نوجوانان در کارگاه نقاشی و قصه گویی در هفدهمین نمایشگاه کتاب سمنان دست به قلم شدند و آثاری را با ذهن خلاق خود تولید کردند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: