«ضد اخلاق» و «جمهوری» کتاب‌هایی که ستاره شناس آمریکایی چندبار آن‌ها را خوانده است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) علم‌دوستان زیادی در سراسر دنیا هستند که دلشان می‌خواهد بدانند دانشمندان محبوبشان چه کتاب‌هایی را توصیه کرده‌اند یا قفسه کتاب‌خانه‌ها خود را به چه آثاری اختصاص داده‌اند. کارل سیگن دانشمند و ستاره‌شناس آمریکایی است که مدت‌ها مجری برنامه گیتی، یک سفر شخصی (Cosmoc) بود؛ این برنامه در زمان پخش خود نزدیک به ششصد میلیون بیننده داشت. شاید جالب باشد بدانید که این دانشمند چه کتاب‌هایی را پیش از مرگ خود به علاقه‌مندانش معرفی کرده است.
 

  çankırı escort

 
غیر اخلاقی
رمان «ضداخلاق» با عنوان اصلی The Immoralist نوشته اندره ژید در سال ۱۹۵۴ منتشر شد. این رمان با نام «رذل» در ایران ترجمه شده است. داستان آن در سال ۱۹۰۲ اتفاق می‌افتد که کاوش‌هایی از زندگی یک دانشجو در طول سفرش از فرانسه به الجزایر است. در واقع «ضداخلاق» روایتی از شرایط استعمار است. ژید از نویسندگان نامدار فرانسوی و  برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۴۷ است.
 
 

 

 
جمهوری
اثر دیگری که کارل سیگن به عموم مردم پیشنهاد می‌دهد، کتابی است که شاید دانشجویان رشته علوم سیاسی علاقه بیشتری به آن داشته باشند.
 
یکی از تاثیرگذارترین نظریه سیاسی در جهان متن افلاطون است. این متن اساس بسیاری از فلسفه‌های غربی را تشکیل می‌دهد. «جمهوری» با عنوان اصلی The Republic در قالب دیالوگ با سقراط نوشته شده است و به ارزیابی عدالت و اخلاق می‌پردازد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: