شورای هنر اصفهان تشکیل جلسه داد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، سومین جلسه شورای هنر استان اصفهان با حضور
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، بهرام عبدالحسینی مدیرکل صدا و سیمای استان، مهدی احمدی‌فر رئیس حوزه هنری استان، محمدعلی جعفری معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری صائب برگزار شد.

انصاری در این جلسه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: شورای هم اندیشی هنر به منظور برنامه ریزی پیرامون هنر و هنرمندان تشکیل شده و دستگاه‌های مرتبط با موضوع هنر و برخی هنرمندان صاحب نظر در این شورا حضور دارند تا بحث‌ها پیرامون هنر و هنرمندان با دقت بهتری پیگیری شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت اصفهان در حوزه هنر و اثرگذاری و نقش هنرمندان این استان اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی می‌تواند ذیل این شورا تشکیل شود و تلاش می‌کنیم کاربردی بحث کرده تا نتیجه شورا اثرگذار و خدمت‌آفرین برای هنرمندان باشد.
 
در ادامه، حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تقدیر از برگزاری جلسات شورای هنر این استان گفت: عرصه فرهنگی حوزه پیچیده و متنوعی است و هنر هم بخش مهمی از این عرصه بوده که مبتنی بر ارزش‌ها و قانون است و هنرمندان دو گرو هستند یکی سازندگان و خالقان هنر و دیگر معرفی کنندگان آن که هر دو در کنار هم اثرگذار می‌باشند.
 
وی هنر را زاییده اندیشه دانست و یادآور شد: هنر عرصه فضیلت‌ها و ابزاری برای رسیدن به تعالی بوده و رسانه نیز ابزاری برای شناساندن هنر و هنرمندان است. کارکرد هنر در بحث‌های زیبایی و زیبایی شناسی است و تنها زمانی که روح انسان متعالی شده باشد می‌تواند خالق زیبایی شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه گروه‌های مرجع در جامعه لازم است کارکرد جدی خود را حفظ و تقویت کنند و هنرمندان نیز یکی از این گروه‌های مرجع هستند، بر کارکرد تربیتی هنر تاکید کرد و افزود: اگر هنرمند بتواند الگوسازی داشته باشد، اثرگذاری او بیشتر می‌شود.
 
قاسمی تصریح کرد: دولت تسهیل‌گر و رافع موانع است اما تولیدکننده اصلی آثار هنری، هنرمندان هستند البته لازم است در این مجموعه‌ها جوانان نیز حضور پیدا کرده و به این قشر توجه جدی صورت پذیرد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: