شهردار اصفهان از فعالان قرآنی تجلیل کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، همزمان با ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه «در صحبت قرآن» با موضوع معراج پیامبر (ص)، با حضور شهردار اصفهان و جمع پرشور مردم، روحانیون و مدیران فرهنگی در مجموعه فرهنگی آموزشی باغ غدیر اصفهان برگزار شد.

شهردار اصفهان در این ویژه برنامه با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متعددی را برای همه اقشار و رده‌های سنی برگزار کرده است تا همه شهروندان بتوانند در این برنامه‌ها شرکت کنند، گفت: شهرداری اصفهان در تداوم برگزاری برنامه‌های فرهنگی خود، ویژه برنامه‌هایی را در این راستا در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند. باید از برکت و خیرات این ماه استفاده کرد.
 
قدرت الله نوروزی، افزود: ویژه برنامه «در صحبت قرآن» چون ریشه قرآنی دارد و در ماه مبارک رمضان در فضایی معنوی برگزار می‌شود، قطعاً تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. 

وی تصریح کرد: باید در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه فرهنگی خلاقیت و نوآوری داشت تا پیام رسانی فرهنگی به مخاطب به خوبی انجام شود.

ویژه‌برنامه «در صحبت قرآن» با معراج‌نامه‌خوانی مرشد قاسم‌ هاشمی متخلص به مرشد زرین کلاه، در قالب نقالی و پرده خوانی و تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم توسط روح‌اله قوام‌نیا قاری بین‌المللی قرآن، ادامه یافت.

همچنین شهردار اصفهان در این برنامه از استاد مهدی حمیدی، پیشكسوت موسیقی مذهبی اصفهان به دلیل کارنامه درخشان در حوزه سرودهای قرآنی تقدیر كرد. هنرمندی كه از سال‌های دور با آوازها و سرودهای قرآنی خود، برای مردم و جامعه قرآنی شخصیتی شناخته شده است.

مهدی حمیدی در سخنانی با اشاره به اینکه هنر می‌تواند در موضوعات مختلف اثرگذار باشد، گفت: تسلط به ردیف‌های آواز ایرانی برای فعالیت در عرصه موسیقی مذهبی لازم است و افرادی که بدون این هنر در موسیقی مذهبی کار می‌کنند، مسیر اشتباهی را طی می‌کنند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: