شروط موافقت اتحادیه با اجرای طرح راسته کتاب

هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: در آخرین جلسه مشترک کارگروه شهرداری اتحاديه با نمایندگان شهرداری در شهريورماه، اعضای کارگروه تاکید کردند در صورت لحاظ شدن دو شرط با کلیات اجرای طرح راسته کتاب انقلاب موافق هستند.
 
وی افزود: مورد اول این بود که هرگونه جانمایی یا فضاسازی برای دستفروشان كتاب منتفی شود زیرا اگر راسته كتاب با زيباسازي، محيط نشاط‌بخشي براي جذب كتابخوان‌ها ایجاد کند، می‌تواند در جلب مراجعه‌كنندگان بیشتر به کتابفروشی‌ها نقش به‌سزایی داشته باشد و در این میان دستفروش كتاب و بساط كتابفروشي، نقض غرض است.
 
حسن‌پور با بیان اینکه دستفروشان کتاب باید در مکان دیگری جانمایی شوند، گفت: برای ساماندهی دستفروشان کماکان پیشنهاد اولیه اتحادیه بهره‌برداری از خیابان برادران مظفر با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه است.
 
وی با اشاره به مورد دیگری که در این جلسه مشترک به آن اشاره شد، توضیح داد: مورد دوم تغییر مکان استقرار اتوبوس‌های شرکت واحد از ضلع جنوبی خیابان انقلاب به مکان دیگر بود که در صورت عدم هم‌زماني عملياتي شدن آن با اجرای طرح راسته كتاب در کل می‌توان گفت که اهداف مطرح شده توسط طراحان محقق نمی‌شود و بر مشكلات كتابفروشان افزوده مي‌شود.
 
حسن‌پور یادآور شد: حضور اتوبوس‌ها در مقابل کتابفروشی‌ها و ایجاد دود و فضای نامناسبی در این محدوده ایجاد کرده و اصولا ديدكتابفروشان را گرفت است.
 
وی با تشكر و قدرداني از شهرداري و سازمان زيباسازي برای ایجاد بافت فرهنگي انقلاب و فخرازي، گفت: یکی از  وظایف مهم اتحادیه، دفاع از حقوق و منافع اعضای صنف است و به همین دلیل نظر اتحاديه بر زيباسازي و پويا کردن محيطي بسيار مهم است اما نه به قيمت صدمه به كتابفروشان منطقه و به همين خاطر بر اجرای این دو نكته در اجرای طرح پهنه فرهنگی خیابان فخررازی و راسته کتابفروشان اصرار داريم.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: