شب فرهنگی منوجان و رودبار جنوب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، شب فرهنگی منوجان و رودبار جنوب در بخش جنبی هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان با حضور حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، هنرمندان و نخبگان فرهنگی جنوب کرمان برگزار شد.

حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این برنامه فرهنگی که با اجرای نمایش و موسیقی، شعرخوانی شاعران و نویسندگان منوجان و رودبار جنوب همراه بود، گفت: کتاب و کتابخوانی برای افراد باعث تقویت، افزایش تفکر، تمرین و تمرکزو افزایش مهارت نویسندگی می‌شود.

وی با تاکید براینکه منشاء بد اخلاقی‌های اجتماعی دوری جامعه از کتاب است، گفت: می‌توان با ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیاری از مشکلات جامعه را کاهش داد.

اسحاقی با بیان اینکه اگر تعداد کتاب‌های یک جامعه کاهش یابد فرهنگ آن کشور به نابودی می‌رود، افزود: ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی از جمله فرهنگ مطالعه برای جامعه امری لازم و ضروری است.

وی با تاکید براینکه نقش کتاب در کاهش جرائم بسیار موثر است، افزود: با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

رونمایی از «زندگی» احمد رئیسی سرحدی
خبر دیگر از این نمایشگاه اینکه کتاب «زندگی» نوشته احمد رئیسی سرحدی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، معاونین، مردم، شاعران و نویسنگان در محل نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان رونمایی شد.

رامین افتخاری معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین رونمایی گفت: در بخش جنبی نمایشگاه به منظور معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی و هنری، روزانه یکسری ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط هنرمندان و فرهیختگان شهرستان‌های جنوبی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: کتاب «بررسی کتاب زندگی از منظر سند و دلالت» نوشته محمد رئیسی با هدف پاسخ به برخی از شبهات دینی از جمله تحریف قرآن کریم که در ذهن برخی از دانش آموزان، دانشجویان و یا فرهنگیان ایجاد شده  تالیف شده است.

نشست تخصصی باستان شناسی، حوزه هلیل و گردشگری پایدار
نشست تخصصی علمی با موضوع باستان شناسی، حوزه هلیل و گردشگری پایداردر بخش جنبی هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان برگزار شد.

این نشست با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان معاونین و مردم در بخش جنبی هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان برگزار شد.

در این نشست باستان شناسان به چگونگی بوجود امدن تمدن هلیل رود و بررسی جاذبه‌های گردشگری منطقه جنوب کرمان پرداختند.

همچنین شهسواری و اسکندری از سخنرانان این نشست به بیان ظرفیت‌ها و مشکلات حوزه گردشگری و تمدن هلیل رود پرداختند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: