سه کتاب یوسف زیدان توسط انتشارات دارالامیر لبنان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات دارالامير در بيروت سه عنوان از كتاب‌های نويسنده مصری يوسف زيدان با این عناوین را منتشر کرد: «التصوف و فصوص نصوص الصوفيه»، «متواليات صوفيه» و «متواليات تراثية».

نویسنده در کتاب «التصوف و فصوص نصوص الصوفيه» به اين نكته اشاره كرده كه بيشتر مردم تصوف را يک جايگاه دينی تلقی می‌كنند و برآنند كه فرو رفتن در حالتی از ايمان انسان را به ناچار وارد حالتی از تصوف خواهد كرد كه بايد اين نوع از نگاه عمومی بازنگری شود.

يوسف زيدان در کتاب «متواليات صوفيه»، در هفت فصل تلاش خود را صرف قرائت متون صوفی و بيان زبان متصوفه کرده است. او همچنین در کتاب «متواليات تراثية» سعی کرده تا رابطه‌ای ميان ميراث گذشته و ميراث آينده ايجاد كند، به نحوی كه اين رابطه ممتد و ادامه‌دار باشد.

لازم به اشاره است که قرار بود، آيين رونمايی اين سه كتاب با حضور نويسنده مصری آنها كه به لبنان سفری داشت برگزار شود و  همچنین پیشتر اعلام شده بود كه وی در نشستی در نبطيه حضور خواهد يافت، اما بعدا اين دو برنامه لغو شد.

در پيگيری امر مشخص شد كه نويسنده مصری كتاب به فلسطين اشغالی سفری داشته و از طرفداران عادی سازی روابط با رژيم صهيونيستی است كه با توجه به فضای موجود در لبنان و اقتدار جبهه مقاومت و از آنجا كه ناشر كتاب خود از شيعيان طرفدار جدی مقاومت است، اين برنامه‌ها لغو شده است. لبنان دارای قانون منع عادی‌سازی روابط رژيم صهيونيستی است.

یوسف محمد احمد طاها زیدان، متولد ۱۹۵۸، داستان نویس، روزنامه نگار و پژوهشگر مشهور مصری است که مقالات و پژوهش‌هایی هم در زمینه تاریخ اسلام و طب دارد. او تا سال‌ها به عنوان مشاور در کتابخانه اسکندریه به کار اشتغال داشت. 

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در بیروت تهیه کرده و برای انتشار در اختیار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گذاشته است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: