«سنگ پای قزوین» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، نخستین مجموعه شعر طنز استان قزوین با عنوان «سنگ پا» در مراسمی با حضور ناصر فیض، علی هوشمند رئیس حوزه هنری استان قزوین، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین و جمعی از مسئولین استانی و کشوری رونمایی شد.

گویش محلی مردم قزوین در تولیدات طنز به‌کارگرفته شود
در این آئین، ناصر فیض با اشاره به جایگاه استان قزوین در صنعت شعر و نثر طنز و هنرمندان بنام این حوزه نظیر عبید زاکانی گفت: قزوین از گذشته مهد فرهنگ و تمدن در کشور بوده است و ادبیان، نویسندگان و شاعران زیادی را به کشور تقدیم کرده است. در این بین نقش طنزنویسان بی‌نظیر بوده است و سابقه تاریخی خوبی برای این حوزه در استان قزوین به ارمغان گذاشته است.

وی بیان کرد: شاید روحیه طنز مردم این استان بوده است که موجب شده تا هنرمندان، شاعرین و طنزنویسان زیادی از این استان برخاسته است که عبید زاکانی سردسته همه این طنزنویسان و قطب این حوزه در کشور بوده است.

فیض افزود: این روحیه و هنر در طنز استان قزوین همچنان وجود دارد و هنرمندان این استان هنوز جزو برترین‌ها در این حوزه هستند و خوشحالیم که امروز این مجموعه طنز در استان قزوین رونمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: هنرمندان استان قزوین امروز به‌خوبی می‌توانند با استفاده از سابقه طنز استان قزوین و لهجه و گویش محلی مردم که از ویژگی‌ها و جذابیت‌های زیادی برخوردار است، تولیدات موفقی در حوزه طنز داشته باشند.

فیض یادآور شد: ظرفیت‌های زبان طنز استان قزوین باید توسط هنرمندان این استان شناسایی شود و در تولید این آثار مورد بهره‌برداری قرار گیرد که قطعاً گویش محلی مردم این استان می‌تواند از دستمایه‌های قدتمند، ارزشی و جذاب طنز استان باشد.

سنگ‌پا نخستین قدم در تولید آثار طنز در استان قزوین است
در ادامه این برنامه علی هوشمند رئیس حوزه هنری استان قزوین با ابراز خرسندی از تولید نخستین مجموعه طنز این استان، گفت: قدم نهادن هنرمندان استان قزوین در تولیدات با درونمایه طنز جای خرسندی است و خوشحالیم که هنرمندان استان قزوین در این حوزه نیز گرد هم حاضر شده‌اند.

وی تصریح کرد: مجموعه «سنگ پای قزوین» از تولیدات خوب هنرمندان استان قزوین است که می‌تواند نخستین گام در تولید آثار دیگر در این حوزه در استان قزوین باشد.

هوشمند عنوان کرد: حوزه هنری استان قزوین آماده همکاری با هنرمندان، طنزپردازان و نویسندگان استان قزوین است تا در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه در استان باشیم.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: