سروش صحت چهارمین کتابفروشی خود را افتتاح کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، سروش صحت، کارگردان، بازیگر و نمایشنامه‌نویس، در آئین افتتاح کتابفروشی شهرکتاب اردیبهشت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در دوره کنکور سال ۱۳۶۲ تلاش می‌کردم تا به آرزوی پدر و مادرم که قبولی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود، برسم و در عین حال خودم آرزو داشتم رمان‌نویس بشوم اما پدر و مادر اعتقاد داشتند نویسندگی آینده‌ای ندارد و مخالف بودند.

مجری برنامه «کتاب باز» در ادامه افزود: در ابتدا فوق دیپلم رادیولوژی قبول شدم و سال بعد شیمی کرمان قبول شدم و هیچ وقت به آرزوی قبولی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و نوشتن رمان نرسیدم. اما امروز با افتتاح شعبه شهرکتاب اردیبهشت در دانشگاه علوم پزشکی به هر دو آرزو انگار همزمان رسیدم و پدر و مادرم نیز مطمئنا از این اتفاق خوشحال هستند.

مدیر کتابفروشی شهرکتاب اردیبهشت اصفهان تصریح کرد: تعداد کتاب‌هایی که نخوانده‌ام زیاد است. در دوره دانشجویی کتابخوانی حرفه‌ای بودم و در حال حاضر کتاب‌خر بهتری هستم. امیدوارم این اتفاق خجسته‌ای که امروز افتاد، برای شما سرنوشت‌ساز باشد و گوشه‌ای دنج برای کتابخونی باشد و بخوانید و لذت ببرید و اگر بخشی از کتاب‌ها را امروز و در این سن نفهمیدید، بعدها درک کنید.

وی ادامه داد: تنها گنج‌های ماندگار زندگی از نظر من کتاب و دوست‌های خوب هستند؛ شاید خیلی شعاری باشد اما برخی از شعارهای ما از فرط درستی به شعار تبدیل شده‌اند.

کارگردان فیلم «جهان با من برقص» همچنین با بیان اینکه این فیلم از هفته اینده در اصفهان اکران می‌شود، ابراز امیدواری کرد دانشجویان آن را ببیند و درباره‌اش نظر بدهند.

۵۰۰۰ عنوان کتاب برای دانشجویان علوم پزشکی
حمید صحت، دیگر مدیر شهرکتاب‌های اردیبهشت در این آئین گفت: شهرکتاب دانشگاه علوم پزشکی با درخواست و مساعدت مدیران دانشگاه، در فضایی به متراژ ۱۲۰ مترمربع با حدود ۵۰۰۰ عنوان کتاب و در طبقه دوم معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح شده است.

وی افزود: این کتابفروشی چهارمین شعبه شهرکتاب اردیبهشت، پس از شعبه‌های رشت و کاشان است؛ شعبه کاشان ما نیز در شب یلدا در دو طبقه با حضور فرهیختگان این شهر افتتاح شد.

مدیر کتابفروشی اردیبهشت ادامه داد: سیاست کتابفروشی اردیبهشت در کنار فروش کتاب، برگزاری رویدادهای ادبی و جلسات رونمایی و نقدکتاب و دیدار با اهالی قلم است که خوشبختانه این رویدادها تا امروز با استقبال علاقمندان به ادبیات فارسی روبه‌رو شده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: