رونمایی از ۲۰ جلد کتاب زندگینامه داستانی شهدای روحانی در هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت الاسلام حمید نگارش دبیر هیئت امنا و رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) در نشستی با اصحاب رسانه استان قم، در معرفی این پژوهشگاه گفت: این مرکز علمی در سال ۱۳۵۹ تأسیس شد و در سال ۷۳ به پژوهشکده تبدیل شد و در سال ۷۶ هم با عنوان پژوهشکده تحقیقات اسلامی، موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را  برای فعالیت اخذ کرد.
 
وی ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و اساتید برجسته حآن را برای پژوهشگاه مهم ارزیابی کرد و گفت: پژوهشگاه در تراز انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح کشور بوده و ظرفیت پاسخگویی خود را بالا برده است.
 
حجت الاسلام نگارش با بیان اینکه همکاری خوبی با سایر مراکز علمی داریم، یادآور شد: همکاری با سایر مراکز علمی از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های پژوهشگاه است و تلاش شده تا از انجام کارهای موازی پرهیز شود.
 
به گفته وی، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) به دنبال تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و روزآمدسازی اطلاعات علمی پژوهشگران است.
 
نگارش، تحول علوم انسانی را از جمله موضوعات مهم این پژوهشگاه معرفی کرد و افزود: پژوهشگاه به‌دنبال معرفی دین خدا در عرصه‌های گوناگون اعتقادی، فرهنگی و سیاسی است.
 
وی با اشاره به ظرفیت کتابخانه پژوهشگاه گفت: کتابخانه علوم انسانی امام صادق (ع) ۳۰ هزار جلد کتاب دارد و از این طریق نیاز پژوهشگران به منابع مرتفع می‌شود.
 
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) یکی از کارهای فاخر پژوهشگاه را تدوین زندگینامه داستانی شهدای روحانی دانست و گفت: بیش از ۴ هزار شهید روحانی داریم که منابع آن‌ها جمع‌آوری شده و در هفته پژوهش ۲۰ جلد از این پروژه رونمایی می‌شود.
 
وی گفت: ۵۰ داستان شهدای روحانی به صورت کتاب صوتی درآمده است.
 
نگارش گفت: کتاب «موج چهارم جنگ نرم» اثر برتر در جشنواره پاسداران اهل قلم شناخته شده است که از سوی پژوهشگاه منتشر شده است.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در عرصه پاسخ به سؤالات نیروهای مسلح نیز کتاب‌هایی به تدوین شده است که در ۲۳ جلد در هفته پژوهش رونمایی خواهد شد.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: