رونمایی از «روزنی به روزگار رفته» در دیّر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در این آیین گفت: مقام و جایگاه نویسندگان در جوامع اسلامی از اهمیت والایی برخوردار است.

غلامرضا ناطقی‌پور افزود: امروزه نوشتن کتاب‌هایی با محتوا در حوزه‌های مختلف بستر را برای مطالعه و هموار کردن مسیر بر اساس زندگی اجتماعی اسلامی هموار می‌سازد و حلقه‌ی وصل بین نوشتار را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: نویسندگان با توجه به روحیاتی که دارند، می‌توانند عواطف و احساسات درونی خود را به شکل کتاب، شعر، رمان و ادبیات در آورند که این امر در جهت بالا بردن آمار سرانه‌ی مطالعه کشور بسیار مهم و باید به آن توجه جدی شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر با بیان اینکه کار نویسندگان انتقال و رساندن دیدگاه و پیام از طریق نوشتن به مخاطبان است، گفت: نویسندگان کسانی هستند که هنر انتقال پیام را از راه نوشتن دارند. آنها خوب حس می‌کنند و خوب می‌اندیشند و خوب می‌نویسند.

ناطقی‌پور ادامه داد: نویسندگان وقتی در جلسات مربوط به معرفی اثر خود و نقد و بررسی آن شرکت می‌کنند باید انتقادپذیر بوده و گوش شنوایی داشته باشند.

در پایان این آیین از کتاب «روزنی به روزگار رفته» نوشته قاسم درویشی رونمایی شد و محمد کاظمی، استاد ادبیات دانشگاه دیّر در خصوص این اثر توضیحاتی ارائه کرد. سپس حسین دوراهکی، منتقد ادبی نیز به نقد و بررسی کتاب «روزنی به روزگار رفته» پرداخت.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: