رونمایی از «رمز طنز» ابوالفضل زرویی‌نصرآباد یک سال پس از مرگ او

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، کتاب درس‎گفتارهای ابوالفضل زرویی نصرآباد با نام «رمز طنز»، روز سه‌شنبه (سوم دی‌ماه)، ساعت ۱۷ همزمان با برگزاری نشست سه‎شنبه‎های شعر نیاوران در فرهنگسرای نیاوران رونمایی خواهد شد.

طبق این گزارش کتاب «رمز طنز»، حاصل سلسله درس‎گفتارهای زنده‎یاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد است، که به صورت مداوم، نخستین دوشنبه هر ماه، با حضور طنزپردازان و علاقمندان به طنز در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شد.

در این مجموعه نشست‎ها که از دی سال ۱۳۹۴ در فرهنگسرای نیاوران آغاز و تا پایان حیات زنده‎یاد زرویی نصرآباد ادامه داشت، هر جلسه ضمن ارائه درس‎گفتارهای ابوالفضل زرویی‌نصرآباد درباره طنز و رموز آن، اخلاق‎الاشراف عبید زاکانی شرح و تفسیر می‎شد. شعرخوانی و نقد شعر از دیگر برنامه‎های این جلسات بود.

حال مفاهیم مطرح در این مجموعه نشست‎ها، به صورت کتابی با نام «رمز طنز» گردآوری شده است، که پس از رونمایی در نشست ادبی «سه‎شنبه‎های شعر نیاوران» در روز سه‎شنبه (سوم دی‌ماه)، وارد بازار نشر می‎شود.

ابوالفضل زرویی‌نصرآباد زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز صاحب نامی بود، که با اسم‌های مستعار «ملانصرالدین»، «چغندر میرزا»، «آمیز ممتقی»، «میرزا یحیی»، «عبدلی» و… در نشریاتی مانند نشریات موسسه گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس، تماشاگران و… طنز نوشته است. بسیاری از نویسندگان و طنز پردازان همچون  کیومرث صابری فومنی (گل آقا)، علی موسوی گرمارودی و … از او به عنوان یکی از بهترین نویسندگان در حوزه طنز یاد می کنند. این طنز پرداز نام‌آشنای کشور، نهایتا در آذر ماه ۱۳۹۷ و در ۴۹ سالگی دیده از جهان فرو بست.

شایان ذکر است حضور تمامی علاقه‌مندان به شعر و ادب در آیین رونمایی از کتاب درس‎گفتارهای ابوالفضل زرویی نصرآباد، با نام رمز طنز، آزاد است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: