روند ترخیص ۹۰ هزار مترمربع زینک سرعت می‌گیرد

احمد ابوالحسنی؛ رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نشست عصر روز گذشته (دوشنبه ۲۰ اسفند) گفت: این نشست با حضور عباس قبادی؛ معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، پیمان زندی؛ رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران و جمعی از واردکنندگان زینک در وزارت صنعت برگزار شد.
 
وی افزود: ما از مدت‌ها پیش مشکلاتی داشتیم که یکی از آن‌ها ترخیص سه کانتینر زینک از گمرک بود، مساله اصلی این بود که تاریخ ثبت این پروفرماها گذشته بود و حدود یک ماه تا چهل روز طول می‌کشید تا مجددا ثبت‌سفارش‌ها تمدید شود.
 
ابوالحسنی با اشاره به مساعدت معاون وزیر صنعت گفت: با دستور مستقیم قبادی؛ معاون وزیر صنعت قرار شد تا امروز (سه‌شنبه ۲۱ اسفند) پروفرمای ثبت‌سفارش تمدید شود و بر این اساس دستور فوری برای ترخیص ۹۰ هزار مترمربع زینک در اندازه معمول از جمله دو ورقی، چهار و نیم ورقی ویک ورقی صادر شد.
 
وی با بیان اینکه ثبت سفارش برای زینک مدتی‌ است سخت شده، گفت: این ثبت سفارش‌ها مدت‌ها زمان می‌برد و در این زمینه قرار شد با نظارت اتحادیه لیتوگرافان تا آخر فروردین ۹۸ به هر فردی که با تاییدیه اتحادیه زینک وارد کند این درخواست‌ها مانند کالاهای اساسی بدون محدودیت سریع ثبت شود.
 
ابوالحسنی تاکید کرد: درباره مساله ارز نیز گفته شد هر واردکننده‌ای که مشکل دارد درخواست خود را به صورت مکتوب بدهد تا پیگیری شود تا بانک مرکزی برای تخصیص ارز روند کار را تسریع کند، همچنین درباره کسانی که ثبت‌سفارش کردند ولی مشکل ارزی دارند نیز قرار است مساعدت شود.
 
وی با اشاره به ترخیص این میزان زینک توضیح داد:‌ پیش‌بینی ما این است که به زودی با عرضه زینک با قیمت‌های مناسب در بازار شاهد کاهش بهای این کالا برای لیتوگرافان و چاپخانه‌داران خواهیم بود.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: