راهیابی پنج باشگاه کتابخوانی استان گلستان به مرحله نهایی جام باشگاه‌های کتابخوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان گلستان، احمد گلچین معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تبریک به باشگاه‌های راه یافته به مرحله نهایی و آرزوی موفقیت برای آن‌ها، گفت: به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان تعداد ۴۶۴ باشگاه کتابخوانی در استان گلستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: تا به امروز ۷۵ باشگاه در گرگان، ۱۱ باشگاه در بندرگز، ۲ باشگاه در کردکوی، ۶ باشگاه در آق قلا، ۲۰ باشگاه در بتدرترکمن، ۱ باشگاه در گمیشان، ۱۹ باشگاه در علی‌آباد، ۳۹ باشگاه در آزادشهر، ۱۰ باشگاه در رامیان، ۴۱  باشگاه در گنبد، ۱۳ باشگاه در مینودشت، ۹ باشگاه در گالیکش، ۱۹۰ باشگاه در کلاله و ۲۶ باشگاه در مراوه‌تپه ثبت شده‌اند.

گلچین ادامه داد: ۵ باشگاه کتابخوانی شامل «ثنا» از شهرستان بندرگز و باشگاه‌های «با هم بخوانیم»، «آسیاب بچرخ» و «شلاله» از شهرستان گنبد کاووس و باشگاه کتابخوانی «کوچه رندان (گروه پسران) و اختر (گروه دختران)» از شهرستان کلاله به مرحله نهایی راه یافتند.

وی در خاتمه، اظهار کرد: اسامی باشگاه‌های برگزیده استانی برای داوری نهایی به دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

یادآوری می‌شود جام باشگاه‌های کتابخوانی عنوان طرحی پیشرو و پویا برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است و حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علایق فردی و اجتماعی آن‌ها است.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: