رامین بحرانی اقتباس سینمایی برنده بوکر ۲۰۰۸ را می‌سازد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، قرار است «ببر سفید» نوشته آراویند آدیگا، نویسنده هندی-استرالیایی که در سال ۲۰۰۸ برنده جایزه معتبر بوکر هم شده است به فیلمی سینمایی تبدیل شود.
 
«ببر سفید» داستان پسرکی به نام بالرام را روایت می‌کند که پدرش سال‌ها کارگر بود و پسرک دوست ندارد شغل پدر را ادامه دهد و فروشنده چایی می‌شود. پسرکی معصوم که به تدریج منافع شخصی خود را به اخلاقیات ترجیح می‌دهد و به جنایتکاری بی‌رحم تبدیل می‌شود.
 
نویسنده هندی اعلام کرده بود «ببر سفید» را نوشته است تا شکاف طبقاتی عظیم بین فقیر و غنی را در جامعه هندوستان نشان دهد تا دِین خود را به بخش اعظم کشورش که در واقع فقرا هستند ادا کرده باشد.
 
پریانکا چوپرا و راج‌کومار رائو نقش اصلی زن و مرد داستان را به عهده خواهند داشت، رامین بحرانی کارگردانی و نویسندگی فیلمنامه‌یِ کار را انجام می‌دهد و حق پخش فیلم هم به عهده شبکه نتفلیکس  و کمپانی هندیِ موکول دئورا است.
 
چوپرا، که تولیدکننده فیلم هم است، پس از اعلام خبر گفت: «خیلی هیجان‌زده هستم که می‌خواهم با رامین بحرانی و نتفلیکس کار کنم تا داستان تلخ آدیگا را به سینما بیاوریم. وقتی کتاب را خواندم زاویه دید آن به شدت تحت‌تأثیرم قرار داد.»
رامین بحرانی، کارگردان ایرانی-آمریکایی و از نامزدهای جوایز متعد اروپایی و آمریکایی از جمله ونیز و تورنتو است. پیش از این «خداحافظ سولو»، «99 خانه»، «فارنهایت ۴۵۱»، «به هر قیمتی»، و «چاپ شاپ» را ساخته است.
 
بحرانی گفت: «یک دهه است که دوست دارم از این کتاب جذاب فیلمی بسازم و حالا قدردان هستم که قرار است با نتفلیکس و چنین بازیگران بی‌نظیری کار کنم.»
این مطالب را به اشتراک بگذارید: