رازهای تربیت فرزند نابغه

نویسنده
حسین مطیع
مترجم
------------
تعداد صفحات
224 صفحه
سال نشر
1397
قطع
رقعی
ناشر
بوکتاب
شابک
978-964-2775-96-5
قیمت
200000 ریال

رازهای تربیت فرزند نابغه

The secrets of raising a genius child 

تمریناتی برای داشتن نوزادی باهوش

آغوش پدر یا مادر نشاط و شادابی کودکان را دوچندان می‎کند. ماساژ کودک نیز وسیله‎ای است برای ارتباط جسمانی فرزند با والدین که آرامش زیادی را به او هدیه می‎دهد.

تحقیقات نشان داده است لمس و ماساژ کودک یکی از بهترین راه‎های تحریک حس لامسه و افزایش رشد مغزی او است.

ماساژ باعث ترشح هورمون اندورفین و اکسی توسین در بدن شیرخوار شده و علاوه بر کاهش درد تأثیر بسزایی در افزایش آرامش وی دارد.

لمس کودک او را نسبت به اطرافیان و جسمش آگاه کرده و رشد جسمانی کودک را نسبت به هم سن و سالانش تسریع می‎کند.

تحریک حس لامسه کودکان با استفاده از ماساژ با اثر بر سلول‎های مغزی، میزان هوشیاری کودک را افزایش داده و او را نسبت به دنیای پیرامونش آگاه‎تر می‎کند بطوری که پس از گذشت چند ماه کودک به کنجکاوی بیشتری پرداخته و سعی می‎کند با لمس اشیای اطرافش، خود تجربه کردن را آغاز کند.

همدردی بچه‌ها را باهوش می‌کند!

همه افراد یک هوش هیجانی دارند که به درک و بروز احساساتشان مربوط می‌شود. این که بتوانید احساسات خود را بفهمید، آنها را نشان دهید، کنترل کنید و با دیگران در میان بگذارید، به هوش هیجانی شما مربوط می‌شود.

به همین دلیل است که بعضی‌ها که هوش هیجانی پایین‌تری دارند زودتر از کوره در می‌روند یا توانایی کنترل هیجانات مخرب شان را ندارند و بعضی دیگر که هوش هیجانی بهتری دارند معقول و مناسب رفتار می‌کنند. کودکان نیاز دارند تا احساسات خود را برای والدین بازگو کنند و واکنش والدین به این احساسات می‌تواند هوش هیجانی آنها را بیشتر کند.

هوش هیجانی مهارتی است که از بدو تولد در انسان وجود دارد و میزان آن در افراد مختلف، متفاوت است. قابلیت‌های سرشتی کودکان از شناخت هیجانات و عواطف مختلف به تدریج در طول زمان و در محیط رشد می‌کند.

این که تا چه حد به کودک اجازه داده شود تا احساس شادمانی، عصبانیت یا ناراحتی خود را به زبان آورده و یا به تصویر بکشد نقش مهمی در افزایش سطح این مهارت دارد. آرام بودن پدر و مادر و انتقال این آرامش به کودک، تماس لمسی، کنترل حرکات و حتی تن صدا در برخورد با وی در کاهش اضطراب و افزایش توانایی اداره عواطف و احساسات کودک تاثیر ویژه‌ای دارد.

همچنین همدردی کردن با بچه‌ها در هنگام ناراحتی و خشم شان، به آنها شیوه‌های موثری در یادگیری حس همدردی با دیگران می‌آموزد. در این مواقع می‌توانید با گفتن جمله‌هایی مثل: ناراحت به نظر می‌رسی؟ دوست داری در خصوص موضوعی که ناراحتت کرده حرف بزنی؟ یا عبارات مشابه به آنها کمک کنید تا احساساتشان را بهتر بشناسند و روش درست ابراز یا مدیریت آنها را یاد بگیرند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *