در شعرهای عاشقانه سراغ سبک فاضل نظری می‌روم

مجید احمدی در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره مجموعه شعر «عاشقانه‌تر از باران» گفت: ‌مجموعه اول من با نام «عاشقانه‌تر از باران» است که انتشارات شانی سال ۹۴ آن را منتشر کرد. «عاشقانه‌تر از باران» شامل مجموعه ترانه‌هایی بود که نوشته بودم و خواننده‌هایی مانند حمید هیراد، ایمان غلامی، مجید یحیی و افشین آذری آن را خوانده بودند و برخی خواننده‌های جدید هم از این اشعار خوانده‌اند.

وی درباره مجموعه شعر «بفرمایید عشق» که رونمایی آن در نمایشگاه کتاب بود اظهار کرد: مجموعه شعر «بفرمایید عشق» دومین مجموعه شعر من است؛ این کتاب مجموعه شعر کلاسیک است، یعنی ترانه نیست و شامل غزل، رباعی، مثنوی و شعرهای آیینی می‌شود. تلفیقی از شعر عاشقانه و آیینی است.

این شاعر درباره زمان آغاز فعالیت خود در حوزه شعر بیان کرد: من از یازده‌سالگی در زمینه شعر کار می‌کنم و در شانزده‌سالگی با مجموعه «لبخند مصنوعی» برگزیده سیزدهمین دوره جشنواره خوارزمی شدم. از آنجا «لبخند مصنوعی» را با ترانه‌هایی که خواننده‌ها خوانده بودند تلفیق کردم و مجموعه «عاشقانه‌تر از باران» منتشر شد. بعد از آن، مجموعه شعرهایی را که طی چهار سال سرودم جمع‌آوری کرده و در مجموعه «بفرمایید عشق» منتشر شد.

وی درباره شاعران مورد علاقه‌اش گفت: شعر الهام گرفتنی نیست،‌ من حافظ  و سعدی را از بین شاعران کلاسیک دوست دارم و اشعارشان را می‌خوانم. در بین شاعران معاصر نیز اشعار شهریار و فاضل نظری را دنبال می‌کنم و اگر بخواهم شعرهای دلی خودم را بگویم سراغ سبک‌هایی می‌روم که نظری کار می‌کند. نظری سبک بسیار لطیفی دارد، راحت صحبت می‌کند و عام‌پسندانه‌تر است تا این که پیچیده، ‌سنگین و آرایه‌های پیچیده‌ای داشته باشد.

احمدی درباره حضور در جلسات شعر اظهار کرد:‌ من در منطقه ۱۸ زندگی می‌کنم و در مجموعه فرهیختگان منطقه ۱۸ به جلسات شعر می‌‌روم و برنامه‌های شعرخوانی داریم. ما هرسال قبل از هر عید نوروز هفت سین ادبی را در همان منطقه ۱۸ برگزار می‌کنیم که همه شاعران تهران دورهم جمع می‌شوند و مشغول شعرخوانی می‌شویم.

او درباره طرح جلد مجموعه شعر «بفرمایید عشق» بیان کرد: اولین طرح جلدی که برایم فرستادند این بود و من دیدم مردم آن را پسندیدند و در فضای مجازی با استقبال مواجه شد. امروزه کتاب به یک کالا تبدیل شده است و زمانی که می‌خواهیم کتابی را عرضه کنیم باید به قدری قشنگش کنیم که مخاطب آن را بپذیرد و برخی که کتاب را هدیه می‌دهند، کتابی را انتخاب می‌کنند که جلد جذابی داشته باشد.

مجید احمدی در پایان گفت: زمانی که شما یک کتاب می‌نویسید باید طرح جلد و بسته‌بندی شکیلی هم داشته باشد. در حال حاضر کتاب‌هایی که جلد زخیم و طرح جلد خوبی دارند و رنگ‌های مختلف در آن‌ها استفاده شده است فروش بیشتر دارند. کتاب‌هایی که امروزه منتشر می‌شود بدین شکل است، چون برای مخاطب چشم‌نواز است و زمانی که آن را مشاهده می‌کند خسته نمی‌شود و نظرش را جلب می کند.

انتشارات ایهام مجموعه اشعار «بفرمایید عشق»‌ اثر مجید احمدی را در ۵۵۰ نسخه و با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: