خرید نمایشگاهی تا یک ماه دیگر به مدراس می‌رسد

علی رمضانی، معاون مدیرکل معاونت فرهنگی آموزش و پرورش در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره تجهیز کتابخانه‌ مدارس بعد از بازدید دانش‌آموزان از نمایشگاه کتاب بیان کرد: هم‌زمان با برگزاری سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران براساس عقد تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۶۰ هزار دانش‌آموز در قالب اردوی مطالعاتی از نمایشگاه بازدید کردند.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شده تا برای تجهیز کتابخانه مدارس، بازدید‌کننده از نمایشگاه تا سقف یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان یارانه خرید کتاب تخصیص پیدا کند. امید‌واریم تا یک ماه آینده فهرست کتاب‌ها نهایی، خریداری و در اختیار مدارس قرار بگیرد.

 رمضانی افزود: خرید شخصی دانش‌آموزان به‌ویژه مقاطع نیز رونق قابل توجهی به این رویداد بخشید؛ بنابراین در صورتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی داشته باشد، وزارت آموزش و پرورش نیز اردو‌های بازدید دانش‌آموزی در سراسر کشور را تشکیل می‌دهد.

معاون مدیرکل معاونت فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: کتاب‌ها با نظر مربیان یا همراه دانش‌آموزان از نمایشگاه انتخاب شدند و بعد از بررسی این فهرست‌ها کتاب‌ها خریدار می‌شود.

وی با اشاره به سهم قابل‌توجه دانش‌آموزان در خرید کتاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: خرید مستقیم دانش‌آموزان در تقویت فعالیت ناشران نیز موثر است. پیش از این بن‌ خرید کتاب بین دانش‌آموزان توزیع می‌شد که نگرانی‌‌هایی را بابت اطمینان از هزینه آن‌ برای خرید کتاب ایجاد می‌کرد.   

رمضانی درباره معیار‌‌های انتخاب کتاب برای تجهیز کتابخانه مدارس بیان کرد: تطبیق محتوای کتاب با اهداف تربیتی نظام آموزش و پرورش، بازاری نبودن کتاب، هماهنگی با فهرست کتاب‌نامه آموزش و پرورش، همسویی با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، توجه به تصاویر کتاب‌های کودک که گاه نگرانی‌هایی را برای ما به همراه دارد، از‌جمله معیار‌های خرید کتاب براساس فهرست تهیه شده در جریان حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب تهران است. کتاب‌ها در کارگروه متشکل از برترین نویسنده‌های کشور بررسی می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: