خدمت‌‌رسانی کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به ۲۳۰ عضو روشندل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، یاسر رحیمیان با اشاره به فعالیت بخش نابینایان کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی در شهر یاسوج گفت: یکی از رسالت‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه به نابینایان است که در استان کهگیلویه و بویراحمد این مهم با ایجاد و راه‌اندازی بخش نابینایان چند سالی است که پویا و فعال است.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، درحال حاضر ۲۳۰ نابینای روشندل عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که به صورت متمرکز از خدمات کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی یاسوج استفاده می‌کنند.

وی افزود: ارسال ۶۰ عنوان کتاب صوتی رایگان به صورت ماهیانه به سطح استان، دانلود و انتشار بیش از ۷۰ کتاب صوتی و ۵۰ کتاب صوتی رده سنی کودک و نوجوان و ارسال به تلفن‌های همراه نابینایان، از جمله خدمات کتابخانه‌های عمومی است.

رحیمیان به برگزاری کلاس‌های آموزشی در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی (ره) اشاره کرد و گفت: آموزش خط بریل ویژه نابینایان، آموزش رایانه، آموزش زبان انگلیسی، آموزش کاردستی و گلسازی نیز در این بخش به صورت هفتگی انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: علاوه بر آموزش و برپایی کارگاههای متناسب نابینایان روشندل، در این بخش برنامه‌های فرهنگی نظیر نشست‌های کتابخوانی، جمع‌خوانی کتاب و مسابقات نقاشی و کتابخوانی نیز جهت مشارکت این عزیزان روشندل در برنامه‌های مناسبتی در طول سال انجام می‌شود که با استقبال خوبی برخوردار می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: