خالق «یوسفی شدم در چاه» درگذشت

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مرحوم حاج داراب بدخشان، پدر شهید علی بدخشان، در سال ۱۳۱۴ در مشهد متولد شد. او از شاعران پیشکسوت شعر آئینی و عضو جلسه شعر انجمن ادبی رضوی است و ۶۰ سال از عمر گرانبارش را در راه شعر و شاعری گذرانده و با اشعار ناب ارادتش را به خاندان آل محمد (ص)، نشان داده است.
 
نخستین مجموعه اشعار داراب بدخشان با عنوان «یوسفی شدم در چاه» در سال ۱۳۸۷ به چاپ رسید و با توجه به استقبال از این مجموعه در سال ۱۳۹۳ مجموعه‌ای از اشعار آئینی خود را در کتابی با عنوان «تلاوت خورشید» با همکاری حوزه هنری استان خراسان شمالی چاپ و در سال ۱۳۹۷ نیز دیگر مجموعه شعر آئینی خود را در کتابی با عنوان «فصلی از خورشیدها» با همکاری سازمان تبلیغات اسلانی استان به چاپ رساند.
 
شرکت در کنگره اهل‌بیت (ع)، شرکت در جشنواره علی‌اصغر (ع) و کسب مقام کشوری در سال  86، منتخب شب شعر حمایت از مردم بی دفاع بحرین، تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر خراسان شمالی ۱۳۹۲، شرکت در کنگره شعر رضوی و کسب مقام برگزیده سال ۹۵، خلاصه‌ای از سوابق و افتخارات اوست.
 
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در قالب سلسله برنامه‌های عصر کتاب استانی که با مشارکت موسسه خانه کتاب برگزار شد، از این شاعر پیشکسوت با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش‌های بانک ملی بجنورد تجلیل به‌عمل آمد.

وی در این آئین در سخنانی کوتاه، گفت: آنچه برای ما مهم است، احترامی است که برای ما قائل‌اند. من اصلیت‌ام شیرازی است، زاده مشهدم و بزرگ شده بجنورد و هر سه این شهرها را بسیار دوست می‌دارم.

مراسم وداع و تشییع پیکر آن مرحوم، ساعت ۱۱ فردا پنجشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) از مقابل مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار خواهد شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: