حضور نویسندگان ایلامی با ۱۰ کتاب تازه در نمایشگاه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، شاعران و مترجمان ایلامی مانند ظاهر سارایی، جلیل صفربیگی، حبیب‌الله بخشوده، محمدرضا رستم‌پور، حسین شکربیگی، وحید باقری، آکو حسین‌پور، میسون پرنیایی‌فر و قاسم ساجدی، هر کدام با آثار تازه‌ای به این نمایشگاه خواهند آمد.

حسین شکربیگی در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار ایبنا در این باره گفت: شاعران و مترجمان ایلامی با چاپ آثارشان در نشر‌های معتبر توانسته‌اند جایگاه خود را در ادبیات کشور تثبیت کنند و ان‌شاءالله حضور ایلام در نمایشگاه امسال کتاب تهران، حضور پررنگی خواهد بود.

این شاعر و نویسنده ایلامی در رابطه با آثار منتشر شده خود گفت: امسال مجموعه‌ای از اشعار سپید خودم را با نام «نفر اول ایستاده از سمت راست» در نشر نیماژ منتشر کرده‌ام که در نمایشگاه عرضه خواهد شد. همچنین مجموعه‌ای از غزل‌هایم در نشر سیب‌سرخ با عنوان «مصر و شکر» در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیدا کردن ناشرِ مسئولیت‌پذیر و متعهد این روزها بسیار سخت شده است، گفت: متاسفانه ورود ناشران بازاری به عرصه چاپ و نشر، فضای نمایشگاه کتاب را هم آلوده کرده است.

شکربیگی در رابطه با حضور خود در نمایشگاه گفت: امسال در هر دو غرفه نیماژ و سیب‌سرخ حضور خواهم داشت.

وحید باقری از مترجمان ایلامی نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا با معرفی کتاب خود که رمانی تاریخی از نجیب‌ محفوظ نویسنده شهیر مصری است، گفت: رمان «آخن آتن» را به نشر ایجاز سپردم و خوشبختانه با استقبال خوب خوانندگان مواجه شد و امسال در غرفه این انتشاراتی و در کنار دوستداران نوشته‌های نجیب محفوظ خواهم بود.
 

باقری در رابطه با کارنامه نویسندگان و شاعران و مترجمان ایلامی گفت: جای بسی خوشحالی است که در هر دوره از نمایشگاه کتاب تهران اهالی قلم ایلام با حداکثر توان ظاهر می‌شوند.

وی در این رابطه ادامه داد: ترجمه رمان‌ها و اشعار شاعران و نویسندگان بزرگ کُرد و عرب و انگلیسی زبان، و همچنین چاپ چندین مجموعه شعر و داستان از نویسندگان و شاعران ایلامی باعث شده که استان ایلام خود به نمایشگاهی از تولید آثار ادبی فاخر در ژانرهای مختلف بدل شده باشد.

این نویسنده و مترجم ایلامی با ابراز تاسف از آنچه لابی‌های ناسالم در عرصه نشر نامید، گفت: متاسفانه آنچه در چاپ و دیده شدن و فروش یک اثر حرف اول را می‌زند، نه قدرت اثر، بلکه لابی‌های مختلفی است که از کتاب حمایت می‌کنند؛ بعضاً آثاری را در رده پرفروشترین آثار نمایشگاه می‌بینیم که شانیت قرار گرفتن در این رده را ندارند اما با بررسی بیشتر متوجه می‌شویم که علت فروش بالا یا در بعضی موارد عدد ساختگی فروش فقط به‌خاطر دست‌اندرکار بودن برخی افراد در پروسه برجسته‌سازی آن اثر بوده است.

به گزارش ایبنا، آثار اهالی قلم ایلامی حاضر در نمایشگاه کتاب امسال تهران به این شرح است:

۱٫ نشد پروانه باغ تو باشم (ظاهر سارایی. انتشارات سوره مهر)
۲٫ دمعشقیات (جلیل صفربیگی. نشر سیب سرخ)
۳٫ مدیترانه (حبیب‌الله بخشوده. نشر سیب سرخ)
۴٫ خانم فنوباربیتال (محمدرضا رستم پور. نشر سیب سرخ)
۵٫ مصر و شکر (حسین شکربیگی. نشر سیب سرخ)
۶٫ نفر اول ایستاده از سمت راست (حسین شکربیگی. نشر نیماژ)
۷٫ آخن آتن (وحید باقری. نشر ایجاز)
۸٫ خانه عنکبوت (آکو حسین پور. نشر کوله پشتی)
۹٫ چشمهای تو سرنوشت من است (میسون پرنیایی فر. نشر ایجاز)
۱۰٫ مراقب آزادی باشید (قاسم ساجدی. نشر ایجاز)

این مطالب را به اشتراک بگذارید: