جمع‌آوری کمک‌های فرهنگی به سیل‌زدگان در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ابراهیم حیدری با اشاره به جمع‌آوری اقلام فرهنگی برای کمک به سیل‌زدگان گفت: شبکه مروجان کتابخوانی که یک نهاد مردمی است و بیش از ۱۰۰۰ گروه و فعال فرهنگی در آن مشارکت دارند و در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، اقلام فرهنگی را برای سیل‌زدگان جمع‌آوری خواهند کرد.

حیدری ادامه داد: با این برنامه‌ریزی افرادی که قصد کمک فرهنگی به سیل‌زدگان را دارند، می‌توانند در نمایشگاه کتاب تهران نسبت به این کار اقدام کنند.

مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره برنامه‌های این دفتر در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: غرفه‌ای برای «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» در نظر گرفته شده است که معرفی برنامه‌های خود می‌پردازند.

این عضو شوای سیاست‌گذاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین افزود: یک روز از نمایشگاه به شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران اختصاص دارد تا به معرفی برنامه‌های خود بپردازند.

سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام بن مشارکتی خرید کتاب برای سازمان‌ها و نهادها
ایوب دهقانکار از آغاز ثبت‌نام نهادها و سازمان‌ها برای دریافت بن خرید کتاب خبر داد و گفت: ثبت‌نام نهادها و سازمان‌ها از روز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) آغاز خواهد شد.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقق سیاست‌های حمایتی و به منظور کمک به جامعه علمی کشور و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدام به ثبت‌نام بن مشارکتی در سی ودومین نمایشگاه بین‌‍المللی کتاب تهران کرده است.

دهقانکار تصریح کرد: میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی برای آورده موسسات و نهادها بین ۱۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود.

تمامی دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و عمومی، حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و پژوهشی، کتابخانه‌ها، نخبگان و اصحاب فرهنگ و هنر، موسسات فرهنگی و هنری، انجمن‌های فرهنگی و هنری، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، موسسات قرآنی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات خصوصی جهت تجهیز کتابخانه‌ها می‌توانند نسبت به دریافت بن مشارکتی اقدام کنند.

متقاضیان دریافت بن مشارکتی می‌توانند  ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایتtibf.ir   مراجعه کنند.

سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: