جشن شب یلدا برای بچه‌ها

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، زندگی صنعتی و ماشینی پرمشغله‌ای که در ساختمان‌های ۲۰ واحدی یا برج‌های ۱۰۰ واحدی برای خودمان ساخته‌ایم، سبب شده کمتر از حال و احوال یکدیگر باخبر شویم و اغلب به لطف فضای مجازی گاه گاهی سراغی از هم می‌گیریم. حتی شب یلدا هم مانند گذشته نیست و کمتر پیش می‌آید همه با هم در خانه بزرگ فامیل جمع شویم، شاهنامه بخوانیم، فال حافظ بگیریم و پای قصه‌ها و خاطرات مادربزرگ بنشینیم و گندمک، برنجک، انار و هندوانه بخوریم و شاد باشیم.
 
گرم‌ترین خبری که می‌شد در این روزهای سرد و پر از دود و دم تهران شنید، خبر دعوت ناشران کتاب کودک و نوجوان از نویسندگان، مترجمان، شاعران، پدیدآورندگان و مخاطبان این حوزه در دورهمی شب یلدا است. خبری که بوی نو کردن دیدارها از آن به‌مشام می‌رسد. در این میان نکته قابل توجه این بود که زمان برگزاری این دورهمی‌ها هم به‌گونه‌ای تنظیم شده که با هم تداخل زیادی نداشته باشند.
 
مثلا دورهمی نشر پیدایش، عصر چهارشنبه (۲۷ آذر) در خانه کتاب پیدایش در پاسداران برگزار می‌شود و دورهمی نشر افق و برنامه تقدیر از مروجان کتابخوانی عصر پنجشنبه (۲۸ آذر) در فروشگاه دهکده بازی و اندیشه در شهرک غرب، بلوار دادمان برگزار می‌شود. دورهمی انتشارات محراب قلم هم عصر جمعه (۲۹ آذر) در شهرکتاب ونک در خیابان ملاصدرا برگزار می‌شود.

اما دورهمی باغ کتاب به مناسبت شب یلدا مختص کودکان و نوجوانان است و ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ جمعه (۲۹ آذر) در فروشگاه ماه‌پیشونی در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: