جزئیات دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان همدان اعلام شد

هادی شیرمحمدی معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان همدان، بیان کرد: دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان همدان از ۱۸ تا ۲۳ دیماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پذیرای علاقمندان به حوزه کتاب و فرهنگ است. در صورت استقبال بازدیدکنندگان احتمالا پس از ساعت ۲۰ نیز، ساعت بازدید تمدید شود.

شیرمحمدی عنوان کرد: بر اساس اعلام موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران حدود ۶۰۰ ناشر از استان‌های گیلان، قزوین، تهران، قم، همدان و خراسان رضوی، برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان همدان اعلام آمادگی کرده‌اند که هیئت انتخاب ناشران در موسسه یادشده در حال ارزیابی آن‌هاست و به‌زودی اطلاعات تکمیلی و نهایی ناشرانی که حضورشان در نمایشگاه قطعی شده است، از سوی این موسسه اعلام خواهد شد.

وی افزود: در نهایت حدود ۱۸۰ ناشر در نمایشگاه حاضر خواهند شد و کتاب‌های خود را در معرض فروش و نمایش خواهند گذاشت. شرط حضور این بوده است که در چهار سال گذشته حداقل ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ کرده باشند که البته آنهایی که این امکان برایشان فراهم نبود، می‌توانستند نمایندگی ناشران دیگر را داشته باشند و در نمایشگاه حاضر شوند.

شیرمحمدی با بیان اینکه در نمایشگاه در بخش جنبی از حضور دستگاه‌های همکار فرهنگی استان همدان از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی، کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری استفاده خواهد شد، گفت: جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزار شده و این دستگاه‌ها خودشان اعلام آمادگی کرده‌اند که نشست‌های تخصصی خود را در رابطه با بحث نمایشگاه کتاب برگزار کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: برنامه‌هایی چون نشست‌های تخصصی کتاب در حوزه‌های کودک، علوم انسانی، مقاله خوانی یا ژورنال کلاب، نقد کتاب، قصه‌خوانی، رونمایی از کتاب و نشست تخصصی در خصوص رویکرد کتاب‌شناسی و ماخذشناسی خواهد بود.

شیرمحمدی ادامه داد: در روز افتتاحیه نمایشگاه از یکی از آثار فاخر و چاپ شده مکتوب استان رونمایی خواهد شد. افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین ارشد استان انجام خواهد شد.

وی افزود: بانک شهر به عنوان بانک عامل نمایشگاه برای ارائه بن‌های تخفیف در نمایشگاه مستقر خواهد شد. میزان بن‌های در نظر گرفته شده ۶۰۰ میلیون تومان است که در واقع ۱۰ درصد آن از طریق تخفیف ارائه خواهد شد. به عبارتی دیگر حداقل تخفیف درنظر گرفته شده برای هر ناشر ۱۰ درصد خواهد بود. با درنظر گرفتن بن‌ها حداقل تخفیف به ۳۰ درصد خواهد رسید که البته ممکن است ناشران بر اساس کتاب‌ها و سیاست کاری خود میزان تخفیف را به ۴۰ و ۵۰ درصد نیز برسانند.

شیرمحمدی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های مختلف استان برای اطلاع‌رسانی درباره نمایشگاه استانی کتاب، گفت: مقرر شده است از طریق مخابرات، صدا و سیما و بخش خصوصی تبلیغات و اطلاع‌رسانی انجام شود. تبلیغات و اطلاع رسانی در فضای مجازی هم آغاز شده است.

وی یادآور شد: جانمایی ناشران همدان در بهترین موقعیت صورت گرفته و آثار منتشرشده توسط آنان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. ۱۳ ناشر از استان همدان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. در کنار برنامه‌هایی مختلف به صورت ویژه به موضوعاتی چون ایثار و شهادت پرداخته خواهد شد و غرفه ویژه برای آن در نظر گرفته شده است. ستاد اقامه نماز، حقوق شهروندی و شهروند مداری و تکریم ارباب رجوع که به عنوان یکی از شاخص‌های این نمایشگاه است، غرفه‌های ویژه خواهند داشت.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: