جایزه­ ادبی احمد محمود امسال با تاخیر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این جایزه پس از داوری اولیه دو لیست از رمان‌­ها و مجموعه­ داستان­‌های منتشرشده در سال ۱۳۹۷ را برای نظرسنجی آماری و کیفی در اختیار روزنامه­‌نگاران، نویسندگان، منتقدان، مترجمان و برخی اصحاب قلم قرار خواهد داد و طبق این نظرسنجی به ده نامزد ابتدایی خود دست پیدا خواهدکرد.

در مرحله­ بعدی داوران دو بخش مجموعه و رمان سه نامزد برگزیده و سپس برنده را انتخاب می­‌کنند. گروه اجرایی جایزه امیدوار است با توجه به مشکلات مالی و پاره­ای شرایط اجتماعی بتواند مانند دو دوره­ قبل مراسمی برای اختتامیه تدارک ببیند. امسال مسئولیت دبیری اجرایی جایزه­ احمد محمود را سینا دادخواه برعهده خواهد داشت و مائده مرتضوی نیز مسئولِ روابطِ عمومی آن است. دبیر این دوره­ جایزه­ احمد محمود مهدی یزدانی­‌خُرّم است.

در دوره­ دوم در بخش رمان کتاب «بند محکومین» نوشته­ کیهان خانجانی برنده­ تندیس شد و از رمان «آلوت» نوشته­ امیر خداوردی نیز تقدیر به عمل آمد. در بخش مجموعه ­داستان نیز صمد طاهری با کتاب «زخمِ شیر» تندیس جایزه را دست آورد. هم­چنین لیلی گلستان نیز اولین مدال افتخار احمد محمود را از آن خود کرد. امسال نیز این مدال به یک نویسنده­ پیشکسوت اهدا خواهد شد.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: