«جامه کتاب‌ها» روی میز منتقدان

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست نقد و معرفی کتاب «جامه کتاب‌ها» در تالار ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

در این نشست که چهارشنبه ۴ دی‌ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود، جمشید کیانفر، علی اوجبی و فرهاد طاهری حضور دارند و درباره این کتاب سخن می‌گویند.

جومپا لاهیری، خالق چهار ‌رمان ترجمان دردها، همنام، خاک غریب و گودی است که گودی در فهرست نهایی نامزدهای چند جایزه ازجمله من‌بوکر بوده است. لاهیری تاکنون جایزه‌های بسیاری مانند پولیتزر، جایزه قلم همینگوی و جایزه داستان کوتاه بین‌المللی فرانک اوکانر را دریافت کرده است.

این نویسنده در «جامه‌ کتاب‌ها» سخنانش را این‌گونه آغاز می‌کند: «وقتی در خردسالی به خانه خویشان پدری‌ام در کلکته می‌رفتم، صبح‌ها لباس‌پوشیدن عموزاده‌ها و عمه‌زاده‌هایم را تماشا می‌کردم. آنها خود را برای رفتن به مدرسه آماده می‌کردند؛ درحالی که من در تعطیلات بودم. آنها هر روز صبح، پس از استحمام و پیش از صرف صبحانه، همیشه یک لباس را می‌پوشیدند: یک دست اونیفورم. عموزاده و عمه‌زاده‌هایم به مدارس متفاوتی می‌رفتند و از این رو اونیفورم‌هایشان فرق می‌کرد. پسرها شلوارهای کتانی سرمه‌ای می‌پوشیدند. دخترها که چندسال از پسرها بزرگ‌تر بودند، دامن آبی روشن می‌پوشیدند…»

«جامه کتاب‌ها» را پرتو شریعتمداری به فارسی برگردانده و انتشارات جهان کتاب این اثر را در ۵۶ صفحه با شمارگان ۴۰۰ نسخه به بهای ۱۵هزار تومان منتشر کرده است.
 
تالار ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی واقع شده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: