توزیع هدفمند بیش از ۳۰۰ میلیون تومان کتاب در ایلام

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یونس قیطانی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون سه میلیارد ریال کتاب توزیع شده است و در میان باشگاه‌های کتابخوانی، کتابخانه‌های استان، موسسات مردم نهاد و اشخاص حقیقی و حقوقی توزیع شده است.

به گفته وی این کتاب‌ها به صورت هدفمند بین نهادهای فرهنگی، مراکز علمی و آموزشی، مناطق دور افتاده مرزی، مروجان و تشکل‌های فعال حوزه توسعه و ترویج کتابخوانی، مدارس، روستاها و کتابخانه‌های عمومی استان توزیع شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تبیین کرد: این کتاب‌ها با موضوعات مختلف از جمله ادبیات و فرهنگ بومی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، دینی و مذهبی و عمومی چاپ شده‌اند و اولویت ما در این برهه جذب کتاب‌های کودک و نوجوان و تاکید بر کتاب‌های تولیدی و تالیفی بوده است.

قیطانی حمایت پیش از چاپ برای آثار فاخر و ارزشمند که دارای شرایط ویژه از لحاظ پژوهشی بودن، نو بودن، آثار فاخر مرتبط به فرهنگ بومی و محلی را از دیگر حمایت‌های این اداره کل در حوزه نشر عنوان کرد و افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته به زودی میزان قابل توجهی کتاب آموزشی درسی نیز جذب و برای ارائه در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

به گفته وی، این اقدامات با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقاء فرهنگ مطالعه در استان و حمایت از حوزه تولید و نشر کتاب انجام گرفته است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: