«تنگه‌ زاغ» بازنشر شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فضای داستانی رمان «تنگه‌ زاغ» از مجموعه‌ «رمان نوجوان امروز» نوشته‌ هادی حکیمیان که برای سومین‌بار از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است، در شهر یزد می گذرد و حوادث آن از دهه پنجاه از سوی راوی اول شخص روایت شده است.

در این کتاب که اولین بار در سال ۱۳۹۴ منتشر شد، نویسنده تلاش کرده شخصیت‌پردازی‌ها و گفت‌وگوها را به گونه‌ای که برای مخاطب باور پذیر و نزدیک به واقعیت باشد، روایت کند.
در رمان «تنگه زاغ» گوشه‌ای از ظلم حکومت ستم‌شاهی ایران به مردم از سوی نویسنده برای نوجوانان بازخوانی شده و در آن از برخی واژگان و اصطلاح‌های بومی و محلی یزدی نیز استفاده شده است.

داستان این رمان بیان‌گر دوستی دو نوجوان یزدی به نام کوچک‌آقا و حسینعلی است که به خاطر بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌های ماموران، خان‌ها و افراد وابسته به حکومت از درس خواندن بازمانده‌اند و مجبورند کار کنند و سرانجام نیز به همراه عده‌ای از مردم برای تظلم‌خواهی از مسیر بی‌راهه به تهران سفر ‌می‌کنند و در یک شب زمستانی و برفی در محلی به نام «تنگه ‌زاغ» اتوبوس‌شان خراب و ادامه داستان…

این رُمان با طراحی گرافیک و جلد پژمان رحیمی‌زاده در سومین دوره بازنشر با شمارگان ۲هزار و۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰هزار تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان منتشر شده است.

براساس خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پیش‌تر نیز ۷هزار و ۵۰۰ نسخه از رمان «تنگه زاغ» به چاپ رسیده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: