تلفیق هنر طراحی و بافت پارچه در یک کتاب


شاهپور وزیر‌دفتری، مولف کتاب «تکنیک طراحی بافت و رنگ» که در لیست کاندیدهای دریافت سی‌وهفتمین جایزه کتاب سال مشاهده می‌شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  درباره این اثر گفت: «تکنیک طراحی بافت و رنگ» درباره طراحی بافت منسوجات است که بخش‌های مختلفی درمورد طراحی و نوع رنگ پارچه را شامل می‌شود، این اثر می‌تواند برای دانشجویان رشته  نساجی و طراحی پارچه و لباس بسیار موثر واقع شود. در این اثر  بخش‌های مختلف از ریسندگی تا تکنیک‌های بافت و طراحی پارچه صحبت شده است، همچنین درباره طرح‌های پیچیده‌تر مانند طرح پارچه ژاکارد هم موضوعاتی به میان آورده شده است.
 
وی افزود: تاثیر بافت و رنگ هم از دیگر موضوعاتی است که در کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. در حقیقت تاثیر این دو یعنی بافت و رنگ را در این کتاب به طور کامل و عملیاتی نشان داده و نمونه‌هایی هم در کتاب آورده شده است. در حقیقت در این کتاب نشان دادیم که ترکیبات چه تاثیری در ظاهر پارچه به وجود می‌آورد.
 

 
وزیردفتری گفت: علاوه بر موارد مذکور این اثر دارای بار هنری است. در واقع ترکیب رنگ در پارچه‌‌ها اطلاعاتی را به افراد و متخصصان این حوزه می‌دهد  که می‌توانند با امکانات ابتدایی طراحی جالب توجهی در بافت پارچه داشته باشند.
 
وی با اشاره به اهمیت استحکام پارچه و مطالب درج شده در کتاب با توجه به این موضوع گفت: گفتنی است در این کتاب به طور مختصر ویژگی پارچه و انواع پارچه‌ها از نظر استحکام با یکدیگر مقایسه شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در حقیقت تاکید اصلی کتاب در زمینه بافت و رنگ است. «تکنیک طراحی بافت و رنگ» دارای نه فصل تالیف شده است و نگارش آن نزدیک به چهار سال به طول انجامید.

در این زمینه در صفحه دانش ایبنا بخوانید
پرورش آبزیان دریایی و لب‌شور به‌شدت مورد نیاز کشور است
سدسازی تنها به یک شرط؛ حفظ محیط‌‌زیست
«کتاب جامع جراحی کودکان» یک دایرة‌المعارف پزشکی است
صفر تا صد درمان حیوانات در یک کتاب
«التجارب» خلاصه دیدگاه‌های رازی در پزشکی است
تاریخچه‌ای از خوارزمی تا مریم میرزاخانی
کاربردهای وسیع هورمون‌های گیاهی در کشاورزی و صنعت دنیا
مورخان علم می‌گفتند کتاب جالبی است
دندانپزشکی علمی آمیخته با هنرمندی است
آلودگی خاک، آب و هوا با رشد صنعت و افزایش سطح زندگی بشر

uşak escort bayan

این مطالب را به اشتراک بگذارید: