تفسیر «کشف القناع» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، طی مراسمی با حضور آیت الله استادی و حجج اسلام علی فاضلی، محمدرضا فاضلی و محمدجواد محمودی در سالن شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نمایندگی قم، از مجموعه ۵ جلدی تفسیر «کشف القناع» رونمایی شد.
 
حجت الاسلام محمودی، شهید شوشتری را عالمی پرکار معرفی کرد و گفت: شهید شوشتری بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب تدوین کرده و برای تحقق و پژوهش به منابع فراوانی مراجعه کرده است. این عالم بزرگ برای یک کتاب تفسیر بیش از ۲۰۰ منبع را به عنوان منبع معرفی می‌کند.
 
محمودی مهمترین ویژگی شهید شوشتری ولایت مداری دانست و بیان کرد: شهید شوشتری ویژگی‌های بارز و مهمی داشت. تمام مطالب وی در زمینه ولایت است، از این رو می‌توان مهم ترین آن‌ها را ولایت مداری برشمرد.
 
حجت الاسلام محمودی به تخصص‌های مختلف شهید شوشتری اشاره کرد و گفت: از جمله ویژگی‌های این شهید بزرگوار تخصص در کلام بود. همچنین وی در زمینه جدل و بداهه گویی مهارت ویژه ای داشت.
 
در ادامه این نشست حجت الاسلام علی فاضلی با بیان اینکه محقق باید امانتدار مطالب گذشتگان باشد، گفت: کار ما همانند باستان شناسان است، به این معنا که مطالبی که از گذشتگان به دست ما رسیده است را باید بی کم و کاست عرضه کنیم و موردی به آن اضافه نکنیم.
 
وی اضافه کرد: محققان نباید در این زمینه کوتاهی کنند و ضرورت دارد نسخه بدل‌ها به صورت کامل گزارش شوند.
 
این محقق و پژوهشگر درباره تفسیر «کشف القناع» توضیح داد و گفت: در رابطه با «کشف القناع» هفت نسخه وجود داشت که از آن موارد می‌توان به نسخه کتابخانه ملی و نسخه‌های در هند و مصر اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: جمع آوری این مجموعه از سال ۹۰ آغاز و تا سال ۹۷ به طول  کشیده است و کماکان جای کار دارد.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: