تعطیلی یکی از سه کتابفروشی‌ غيردرسي ایلام به دلیل مشکلات اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، در مرکز ایلام سه کتاب‌فروشی غیردرسی دایر است که همواره با مشکلات اقتصادی روبه‌رو بوده‌اند؛ کتاب‌فروشی «هه‌نار»، کتابفروشی «هامون» و کتابفروشی «پاتوق کتاب».

خبرنگار ایبنا در گفت‌و‌گویی با مدیر کتاب‌فروشی «هه‌نار» از مشکلات کارشان پرسید. حامد منصوریان در این باره از پایین آمدن شدید فروش کتاب گفت و اینکه کتاب‌فروشی‌ها دیگر به هیچ‌وجه کفاف مخارج جاری خود را نمی‌دهند، گفت.

وی یادآور شد: با روند پیش‌آمده متاسفانه باید بگویم که در دو ماه آینده حداقل یکی از کتاب‌فروشی‌های غیردرسی تعطیل خواهند شد.

این کتابفروش با بیان‌اینکه حمایتی از جانب نهاد‌های مرتبط انجام نشده است، گفت: کتاب‌فروشان بدون حمایت وزارت ارشاد نمی‌توانند سرپا ‌بمانند. حتی مراکز معتبر پخش کتاب ‌هم دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند و کار‌ کردن با آن‌ها به صورت نقد مشکلات مضاعفی را به کتاب‌فروش‌ها تحمیل می‌کند.

مدیر کتاب فروشی«هه‌نار» ضمن بررسی مشکلات زیربنایی حوزه کتاب و کتابخوانی بخشی از مشکلات را متوجه ادارات ارشاد استانی دانست و در این رابطه گفت: معمولاً ادارات مرتبط برنامه‌هایی برای حمایت از ناشران استانی دارند اما کتاب‌فروشی‌ها که ویترین ناشران به حساب می‌آیند از این حمایت‌ها بی‌بهره‌اند.

وی افزود: همانطور که می‌دانید در مرکز استان ایلام تنها سه کتابفروشی غیر‌درسی وجود دارند که این تعداد متاسفانه در سال جاری به دو عدد تقلیل پیدا می‌کنند چرا که کتا‌ب‌فروشی «هه‌نار» به‌زودی تعطیل خواهد شد.

منصوریان ادامه داد: افزایش سرسام‌آور قیمت کتاب نیز در تعطیلی‌های دومینو‌وار کتابفروشی‌ها بی‌تاثیر نیست؛ وقتی که کتاب در‌ سبد مصرفی خانوار ایرانی هیچ‌ جایگاهی نداشته باشد، با بروز مشکلات اقتصادی این کالای فرهنگی به طور کلی از منازل ایرانی رخت برمی‌بندد.

وی با ابراز تاسف از تعطیلی این واحد فرهنگی گفت: کتاب‌فروشان مظلوم‌ترین فعالان فرهنگی در کشورند که مجبور به مقابله با تمام مشکلات پیش‌آمده‌ هستند.

به گزارش ایبنا، کتابفروشی «هه‌نار» از کتابفروشی‌های معتبر ایلام است که به سبب تنوع کتاب‌های عرصه شده در آن مورد توجه قشر کتابخوان ایلامی قرار داشته است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: