تشکیل اتاق فکر صنعت چاپ در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نشست شب گذشته (سه‌شنبه ۲۱ آبان) شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، عنوان کرد: این نشست با حضور نمایندگانی از دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف تهران، اتحادیه کاغذ و مقوا، تعاونی چاپخانه‌داران، اتحادیه چاپخان‌داران، اتحادیه لیتوگرافان و اتحادیه صحافان تهران برگزار شد.
 
وی افزود: در جلسه شب گذشته شورا، تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات و دغدغه‌های صنعت چاپ در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران تصویب شد.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه هر سال مهمانان زیادی از سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای بازدید به نمایشگاه می‌آیند، گفت: قرار است مجموعه‌ای از مشکلات و نیازهای صنف توسط اعضای شورای سیاست‌گذاری تجمیع و آماده شود تا در بازدید و دیدارها به صورت مطالبه از مسئولان پیگیری شود.
 
وی تاکید کرد: در این نشست بر لزوم توسعه و گسترش ارتباط بین تولیدکنندگان و چاپخانه‌داران که نتیجه نهایی آن تولید رونق داخلی است تاکید شد؛ زیرا یکی از اهداف نمایشگاه، به نمایش گذاشتن توانمندی‌های صنعت چاپ کشور و توسعه ارتباط بین مصرف‌کننده و تولیدکننده است.

به گفته ابوالحسنی، تاکید بر برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی هم‌زمان با روزهای نمایشگاه و آموزش فناوری‌ها و تکنیک‌های جدید چاپی به شرکت‌کنندگان نیز از دیگر موضوعات این نشست بود.
 
وی همچنین برنامه‌ریزی برای حضور روسای اتحادیه‌های استانی و چاپخانه‌داران شهرهای مختلف را از دیگر دستاوردهای این نشست دانست و گفت: با توجه به حضور شرکت‌ها و چاپخانه‌داران استان‌های مختلف در نمایشگاه، قرار است زمینه‌های حضور فعالان چاپ استانی در نمایشگاه فراهم شود تا این ارتباطات کاری میان چاپخانه‌داران توسعه پیدا کند.
 
بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران ۸ تا ۱۱ آذر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه تهران برگزار می‌شود. 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: