تخصیص ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی کتابخانه‌های خرمشهر و آبادان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، منصور کوهی رستمی در دیدار با قدرت‌الله طمیمیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان این مطلب گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی سیره و سبک ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) را در جامعه ترویج می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی بخش کتابخوانی جشنواره رضوی بوده است که خوشبختانه در سال گذشته استقبال و مشارکت مردم در این بخش قابل توجه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ (ع) بویژه امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت احمدبن موسی (ع) و سیره امام جواد (ع) زمینه رشد فکری و فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه را به دنبال دارد.

همچنین قدرت‌الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ضمن ابراز خرسندی از فعالیت کتابخانه‌های عمومی و نقش مهم آن در توسعه فکری و اجتماعی، گفت: کتابخانه‌های عمومی بال‌های پیشرفت جامعه به شمار می‌روند و هر جامعه‌ای که به حوزه مطالعه و آگاهی بیشتر توجه کند، قطعاً در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

وی درخصوص نقش و مسئولیت سازمان منطقه اروند افرود: با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی منطقه آزاد اروند در برنامه‌های فرهنگی، آمادگی همکاری با همه سازمان‌ها به ویژه کتابخانه‌های عمومی وجود دارد و می‌طلبد برنامه ریزی جدی و بلند مدتی برای فعالیت‌های کتاب محور صورت پذیرد.

طمیمیان بیان کرد: ترویج رفتار‌های خوب و معرفی الگوهای مناسب بویژه در کودکان و نوجوانان باعث سلامت جامعه و سرعت بخشی به توسعه همه جانبه می‌شود. توجه مردم به سبک زندگی اسلامی در نهمین جشنواره رضوی نیازمند مشارکت فعال دستگاه های فرهنگی است و منطقه آزاد اروند می‌تواند سهم بسزایی در ترویج این الگوی ناب داشته باشد و از این رو منطقه آزاد اروند در برگزاری جشنواره رضوی با کتابخانه‌های عمومی به مانند دوره‌های قبل همکاری می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به همکاری‌های شکل گرفته بین منطقه آزاد و ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر گفت: مبلغ ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته اختصاص داده شد و برای ساخت و بهره برداری از کتابخانه مینوشهر نیز در حال اقدام هستیم تا فرایند ساخت این کتابخانه در سال جاری انجام شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: