تجلیل از حسین مسرت در سومین عصر کتاب استانی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)  به نقل ازروابط عمومی موسسه خانه کتاب؛ سومین برنامه عصر کتاب استانی با عنوان «کاریز فرهنگ» به بزرگداشت حسین مسرت به پاس سال‌ها تلاش در حوزه کتاب و اندیشه اختصاص دارد.

در این آیین بزرگداشت از کتاب های «کاریز فرهنگ»، ارج نامه استاد حسین مسرت و «یادگار قلم»، کارنامه پژوهشی حسین مسرت نیز رونمایی می‌شود.

سلسله برنامه های عصر کتاب استانی در راستای برنامه‌های سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تحقق شعار «ایران فقط تهران نیست» و توجه موسسه خانه کتاب به اهالی قلم، مفاخر و ظرفیت‌های فرهنگی استان ها  برگزار می‌شود.

حسین مسرت از پژوهشگران، مصححّان متون کهن، کتابشناسان و یزدشناسان شناخته شده کشور در دوم شهریور ۱۳۳۹ در یک خانواده مذهبی یزدی متولد شد. 

وی برای اعتلای فرهنگ ایران تاکنون بیش از ۵۰ عنوان کتاب و ۶۰۰ مقاله چاپ کرده است. مسرت افزون بر حوزه‌ یزدشناسی و کتابشناسی به ویژه تصحیح متون و فهرست نگاری نسخ خطی، دستی هم در شعر و شاعری دارد و با تخلص «مسرور» اشعاری می سراید. 

ازجمله آثار او می توان به آب‌انبار‌های شهر یزد (درآمدی بر پیشینه، کارکرد و ساختار آنها)، آقارضا سعیدی ( مشاهیر نشر کتاب ایران)، استاد ایرج افشار، یزد: حوزه هنری یزد ( دانشنامه فرهنگ وتمدن استان یزد)، در آیینه روزها، درنگی برکتاب روزها اثر دکتر محمّدعلی اسلامی ندوشن و… اشاره کرد.

موسسه خانه کتاب پیش از این در برنامه «عصر کتاب استانی» از اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علیرحم شایان از مفاخر و پیشکسوتان فرهنگ و ادب چهار محال و بختیاری و محمودرضا اکرامی فر، داراب بدخشان و احمد عضدی از مفاخر و پیشکسوتان فرهنگ و ادب خراسان شمالی تجلیل کرده است.

آیین بزرگداشت حسین مسرت چهارشنبه ( ۲۲ خرداد ماه) ساعت: ۲۰ و ۳۰ دقیقه در یزد، قاسم‌آباد، سالن هلال‌احمر  برگزار می‌شود.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: