تاسیس خبرگزاری کتاب ابتکاری درجه یک بود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدجمال هادیان‌طبایی زواره، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز (دوشنبه ۲۸ مرداد) از ایبنا بازدید کرد. وی در این بازدید با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه گفت: غیر از مشکلاتی که تولید کتاب به همراه دارد، فضای مجازی هنوز نتوانسته‌ است جای کتاب کاغذی را بگیرد، زیرا مطالعه کتاب در قالب‌های دیگر مشکلات زیادی مثل خستگی چشم با نور مانیتور و … به همراه دارد.
 
وی ادامه داد: در این سال‌ها تنها وسیله‌ای که تا حدودی توانست جایگزین کتاب‌های کاغذی شود، کتابخوان‌های الکترونیکی است اما در کنار همه آن‌ها کتاب کاغذی هنوز نوستالوژی و برای مردم خاطره‌انگیز است.
 
هادیان با بیان اینکه صنعت نشر خود یک رسانه است، افزود: راه‌اندازی و تاسیس خبرگزاری تخصصی کتاب ابتکاری درجه یک در حوزه کتاب و حوزه رسانه بود و راهکار بسیار خوب و مطمئنی برای معرفی کتاب به مردم خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه کتاب عدم معرفی کتاب خوب به مردم است، توضیح داد: زمانی که مردم ندانند چه کتاب‌های خوبی در حوزه رسانه منتشر می‌شود، نمی‌توانند به‌سراغ آن‌ بروند اما وقتی کتاب خوب از کانال مطمئن به آن‌ها معرفی شد، مسیر آن‌ها برای کتابخوانی ادامه پیدا می‌کند.
 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساحت خبرگزاری کتاب ایران را ساحت مقدسی دانست و گفت: من دوست دارم اگر روزی خواستم شغل خود را عوض کنم خبرنگار ایبنا باشم و در اینجا مشغول کار شوم.
 
هادیان همچنین با ارسال سلام و تحیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آقای جهرمی علاقه‌مندی زیادی به کتاب دارد و به همراه خانواده‌اش مشغول ساخت یک کتابخانه در شهر جهرم است.
 
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اهمیت این موضوع برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: این وزارتخانه آمادگی دارد برای توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های آن با موسسه خانه کتاب همکاری‌ و هم‌افزایی‌ داشته باشد.
 
به گفته هادیان، اکنون در کشور ۷۰ میلیون گوشی هوشمند فعال است که می‌تواند مرجع بسیار خوبی برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان مردم باشد و می‌توان به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

 
همچنین در این نشست، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در این دیدار طی سخنانی گفت: خبرگزاری کتاب ایران ۱۴ سال است که فعالیت می‌کند و در طول این سال‌ها با افزایش شعب استانی خود در ۱۸ استان به اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب مشغول است.
 
وی افزود: این خبرگزاری با انتشار اخبار تخصصی و حرفه‌ای در حوزه کتاب در طول این سال‌ها تلاش کرده حوزه مظلوم کتاب را بیش از گذشته به مردم معرفی کند.
 
حسینی‌پور همچنین درباره لزوم همکاری موسسه خانه کتاب و وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: می‌توان برخی از مشکلات موجود در بانک اطلاعاتی و حلقه‌های ارتباطی را با کمک دست‌اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات برطرف کنیم.

همچنین در پایان این مراسم هادیان و حسینی‌پور با اهدای هدایایی از عکاسان ایبنا و روابط عمومی خانه کتاب تقدیر کردند.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: