بیشترین مصرف‌کنندگان کتاب صوتی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشیرزویکلی، طبق آمار جدیدی که در کشور آمریکا منتشر شده است معلوم شده است که سال گذشته نیمی از مردم بالای ۱۲ سال این کشور به کتاب صوتی گوش کرده‌اند.
 
این آمار به عنوان بخشی از گزارش میدانی موسسه تحقیقاتی و رسانه‌ای ادیسون (Edison) درباره افزایش علاقه مردم آمریکا به کتاب‌های صوتی منتشر شده است.
 
این موسسه با استناد به داده‌های انجمن ناشران کتاب‌های صوتی آمریکا (APA) گفته است در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۴۴درصد از مردم در آمریکا حداقل یک بار کتاب صوتی گوش کرده‌اند.
 
در آمارهای منتشر شده نکته جالبی وجود دارد که نشان می‌دهد بیشتر کتاب‌های صوتی در خودروها مصرف شده اند. طبق گزارش موسسه ادیسون حدود ۷۴درصد کتاب‌های صوتی هنگام رانندگی استفاده شده‌اند. گفته می‌شود حتی کتاب‌های صوتی کودک نیز در خودرو گوش داده شده است.
 
کتاب‌های صوتی که در منازل مسکونی استفاده می‌شوند دومین مقام را دارد. آمارها می‌گویند ۴۲درصد کتاب‌های صوتی مصرف شده در آمریکا با ابزارهای گوگل و الکسا بوده است ولی بیشتر کاربران این ابزارها پایین ۴۵ سال سن داشتند که معلوم می‌کند بیشتر مخاطبان کتاب‌های صوتی را جوانان تشکیل می‌دهد.
 
طبق آمارهای موسسه ادیسون سال گذشته به طور متوسط مصرف کنندگان کتاب‌های صوتی حدود ۷ کتاب گوش کردند. بیش به نیمی از تمام کسانی که به کتاب صوتی گوش کردند (۵۶درصد) در نظرسنجی گفتند که زمان بیشتری نسبت به سال گذشته به کتاب صوتی وقت اختصاص داده‌اند.
 
بر اساس این گزارش داستان‌های تریلر و هیجان‌انگیز محبوب‌ترین کتاب‌های صوتی استفاده شده توسط مردم آمریکا بوده است و بعد از آن کتاب‌های مستند، تاریخی، بیوگرافی و خاطرات جزء قرار دارند. گفته می‌شود این آمار نسبت به آمارهای منتشر شده در سال‌های گذشته تفاوت فاحشی از نظر نوع و محتوای کتاب‌ها داشته است.
 
کریس لینچ رئیس کمیته تحقیقات انجمن ناشران کتاب‌های صوتی آمریکا ضمن تایید این آمارها گفته است به طور کلی مردم آمریکا در حال گرایش به سمت کتاب‌های صوتی هستند. وی گفت: در این کشور مردم زمان بیشتری به این کتاب‌ها اختصاص می‌دهند که هر سال نیز تعداد کاربران آنها افزایش می‌یابد.
 
لینچ که رئیس مرکز کتاب‌های صوتی انتشارات معتبر سیمون اند شوستر نیز است، به افزایش ۵۰درصدی تولید کتاب‌های صوتی توسط این انتشارات اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد بازار کتاب‌های صوتی در آینده همچنان رونق خود را حفظ کند.
این مطالب را به اشتراک بگذارید: