بهره‌برداری از کتابخانه سیار شناور در تالاب شادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مراسم راه‌اندازی این کتابخانه شناور سیار توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور سعید حاجیان فرماندار شادگان، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، جمعی از مسئولان شهرستان و دانش‌آموزان دبستان میثاق روستای صراخیه در مجاورت تالاب بین‌المللی شادگان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در این باره گفت: کتابخانه سیار شناور کانون پرورش فکری خوزستان با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان روستاهای مجاور تالاب شادگان راه‌اندازی شده است.

وحید کیانی افزود: این شناور ماهانه یک‌بار به مناطق محروم حاشیه تالاب شادگان سفر می‌کند و مربیان کانون با اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی برای آن‌ها می‌پردازند.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کانون خوزستان از دی‌ماه سال جاری تاکنون در راستای توسعه عدالت اجتماعی با سفر به مناطق و روستاهای محروم استان خدمات رسانی کرده‌اند.

وی با اشاره به روستاهایی که کتابخانه سیار در آن‌ها تاسیس شد، گفت: این روستاها شامل: چشمه چلبار از شهرستان اندیکا، مناطق عشایری نفت سفید از شهرستان هفتکل، روستای حیات آباد‌ هارکله در شهرستان لالی و روستای ابوعقاب از توابع آبادان در بخش منیوحی است که مربیان کانون در آنها برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان این مناطق اجرا کرده‌اند.

میرکل کانون پرورش شفکری کودکان و نوجوانان خوزستان ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک نیز به دیگر روستاهای محروم استان برای طرح خدمات فرهنگی سفر می‌کنیم.

یادآوری می‌شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان ۶ کتابخانه سیار دارد.
 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: