بزرگمردانی که روزی تاریخ را ساختند و امروز آن را می‌نگارند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین رونمایی از آثار جدید اسنادی و پژوهشی و تجلیل از فرماندهان فعال در حوزه تاریخ شفاهی و تکریم خانواده‌های معظم فرماندهان شهید چهارشنبه سوم مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جمع مردانی هستیم که عزت امروز و کرامت این ملت و استقلال و امنیت پایدار آن مدیون نبرد عاشورایی آن‌ها است. این مردان روزی تاریخ را ساختند و امروز آن را می‌نگارند.

وی گفت: قدرت ما به گونه‌ای است که وقتی گروهی مثل انصارالله عمل می‌کند دشمن آن را از جانب ما می‌داند، انصارالله یک سرشاخه جهش یافته‌ای از انقلاب است آنها امروز منبعی انباشته از قدرت هستند که اگر آزاد شود، تمام میدان جنگ را تغییر می‌دهد و این واقعیت را دشمن می‌داند.

وی ادامه داد: امروز مخاطرات وسیع‌تر از مرزهای ما گسترش یافته است. دشمنان دیگر با دید گذشته به قدرت‌های جهان اسلام نگاه نکنند، صحنه تغییر کرده است. مفتخریم به اینکه آنقدر قدرتمندیم که دشمن هرگونه کار پیچیده‌ای را از سوی ما تصور می‌کند.
 
فرمانده کل سپاه به دشمنان اسلام نیز اشاره و تاکید کرد: کاری نکنید این انرژی انباشته آزاد شود، درست محاسبه کنید و احساساتی تصمیم نگیرید، مثل اقدام احساسی سران سه کشور اروپایی و آن بیانیه دروغین. آنها می‌خواهند با استفاده از فضای این روزهای سازمان ملل جنگ روانی را بر علیه ما راه بیاندازند. قدرت تولید خطر ما بسیار فراوان است اما ما خویشتن دار هستیم، بنای آشوب نداریم اما پاسخ آشوب گران را می‌دهیم.

وی افزود: ادراکی که امروز از ایران به عنوان منبع شکوه و نماد ایستادگی در مقابل آرایش به هم پیوسته قدرت‌های جهانی می‌شناسند، مدیون شهیدان و خانواده آنها و فرماندهان بزرگی است که تاریخی ترین قطعه تاریخ ایران را نگاشتند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: دفاع ما امروز با همان صفت مقدس بودن، چهل ساله شد و هشت سال تنها بخشی از دفاع چهل ساله ما است. امروز اعتبار قدرت ما در ذهن ستمکاران به عنوان یک حقیقت ظهور پیدا کرده است.

رونمایی از ۹۰ عنوان اثر اسنادی و پژوهشی حوزه دفاع مقدس
۹۰ عنوان اثر اسنادی و پژوهشی حوزه دفاع مقدس که از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تهیه و تدوین شده، با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج)، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمع دیگری از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح چهارشنبه سوم مهر رونمایی شد.
این آثار شامل تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس، شناسنامه یگان‌های دفاع مقدس و سه عنوان ترجمه است.

سپس حاج صادق آهنگران که در زمان وقوع انقلاب، شعارگو بود به مانند روزهای جنگ برای حاضران نوحه‌خوانی کرد و ذهن همه را به روزهای هشت سال دفاع مقدس بُرد. همچنین در ادامه از جانباز سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی نیز تجلیل شد.

در بخش دیگری از این آیین از خانواده شهیدان محمد بروجردی، حسن باقری، مهدی باکری، مجید بقایی، محمدابراهیم همت، حسین خرازی، اسماعیل دقایقی، مهدی زین الدین، حسین همدانی، احمد کاظمی، فضل الله محلاتی، احمد سوداگر، یوسف کلاهدوز، محمد جهان آرا، عبدالله میثمی، نورالله شوشتری، حسن شفیع زاده، حسن تهرانی مقدم، محمود کاوه، عباس کریمی، سیدمحمدرضا دستواره و جاویدالاثر احمد متوسلیان تجلیل و قدردانی شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: