برگزاری همایش بزرگداشت پروین اعتصامی در شیراز

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ همایش بزرگداشت شاعر معاصر پروین اعتصامی روز سه‌شنبه هفتم اسفندماه در شیراز برگزار خواهد شد.

در این همایش محمد یوسف نیری، استاد دانشگاه شیراز و عضو هیات علمی دانشکده زبان و ادبیات فارسی به همراه زهراسادات قریشی در مورد پروین و آثار این شاعر گران‌مایه به ایراد سخن خواهند پرداخت.

ارائه ۲مقاله برگزیده و اجرای موسیقی زنده از دیگر برنامه‌های این همایش خواهد بود که ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه روز سه‌شنبه در تالار مجتمع علم‌وزندگی واقع در فرهنگ شهر برگزار می‌شود.

رخشنده اعتصامی معروف به پروین اعتصامی متولد ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ در تبریز، شاعر ایرانی است که به‌عنوان «مشهورترین شاعر زن ایران» از او یادشده است. پروین از کودکی فارسی، انگلیسی و عربی را نزد پدرش آموخت و از همان کودکی تحت نظر پدرش و استادانی چون دهخدا و ملک‌الشعراء بهار سرودن شعر را آغاز کرد.

تنها اثر چاپ و منتشرشده از پروین، دیوان اشعار اوست که دارای ۶۰۶شعر شامل اشعاری در قالب‌های مثنوی، قطعه و قصیده می‌شود. پروین بیشتر به دلیل به کار بردن سبک شعری مناظره در شعرهایش، معروف است. وی در فروردین ۱۳۲۰ در ۳۵ سالگی تهران براثر بیماری حصبه درگذشت.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: