برترین سازمان مردم نهاد حقوق شهروندی تقدیر می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی، مونس کشاورز با اعلام این خبر افزود: همه سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های گوناگون که به نوعی به حقوق شهروندی مرتبط هستند، می‌توانند با ذکر ارتباط موضوع فعالیتشان با حقوق شهروندی، شرح فعالیت خود را تا تاریخ ۲۸ اسفند ۹۷ به نشانی com.gmail@samanha1397 ارسال و در این رویداد شرکت کنند.
 
وی درباره شرایط شرکت در بخش انتخاب برترین سازمان مردم نهاد عرصه حقوق شهروندی اظهار کرد: داشتن مجوز رسمی از نهادهای ذیربط، فعالیت مستمر در راستای ترویج گفتمان حقوق شهروندی و ارائه شرح فعالیت از ۲۹ آذر ۹۵(سالروز رونمایی منشور حقوق شهروندی) تا ۲۹ آذر ۹۷ شرایط شرکت در این رویداد فرهنگی و اجتماعی است.

کشاورز یادآور شد: شکل گیری انجمن های حوزه حقوق شهروندی مصداق بارزی از تحقق بخشی از حقوق شهروندان است و مشارکت اجتماعی حق هر شهروند است که در فصل «د» منشور حقوق شهروندی ذیل عنوان «حق تشکل، تجمع و راهپیمایی» نیز به این مهم اشاره شده است. 

وی هویت غیردولتی سمن‌ها را به عنوان مشخصه اصلی این سازمان ها بیان کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش شایان توجه در فرایند توسعه در جوامع امروزی دارند و تجربیات موفق برخی سمن‌ها در فرهنگ سازی در حوزه‌های گوناگون به ویژه با محوریت حقوق شهروندی موجب شد تا اولین دوره جایزه حقوق شهروندی یکی از محورهای جایزه خود را به انتخاب برترین سازمان مردم نهاد عرصه حقوق شهروندی اختصاص دهد. 

کشاورز یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد دارای هویت اجتماعی و بخش مهمی از جامعه مدنی هستند که نقش بی بدیل آنها در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدنی انکارناپذیر است. 

رئیس دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی افزود: تلاش جمعی هدفمند با تقسیم کار و وظایف و مسئولیت‌ها مهمترین مولفه سازمان‌های مردم نهاد است. 

این مطالب را به اشتراک بگذارید: