با وجود کمیته نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاغذها راهی ستاد انتخابات نمی‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سامانه‌ای برای ثبت‌نام و تأمین کاغذ مورد نیاز ناشران در سطح کشور طراحی‌ شده که اجرای آن توانسته جلوی نابسامانی و قاچاق کاغذ را بگیرد .

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیته‌ای را تعیین کرده که بر توزیع و مصرف کاغذ نظارت دارند؛ یعنی یکی از رسالت‌های این کمیته این است که ببیند کدام کاغذ، به کجا تحویل داده‌ شده و برای چه منظوری کاغذ در اختیار ناشران گذاشته‌ شده است لذا باید گفت وزارتخانه نظارت خوبی بر این امر دارد.

محمدمهدی احمدی تصریح کرد: پس از ثبت‌نام، ناشران مکان تحویل گرفتن کاغذ را در سطح تهران مشخص کرده و کاغذ مورد نیازشان را بدون دردسر و با قیمت کمتری تهیه می‌کنند و این امر سبب شده تا شاهد باشیم که جلوی نابسامانی در وضعیت کاغذ و قاچاق آن تا حد زیادی گرفته‌ شود.

وی ادامه داد: متأسفانه علیرغم آنکه فرهنگ ما پشتوانه تمدنی علمی قوی دارد اما بنا به دلایلی سرانه مطالعه متناسب با فرهنگ ما نیست و برای علاج این معضل، روان شناسان و شخصیت‌های علمی چند شاخص را مطرح کرده‌اند که اگر متولیان فرهنگی به آن توجه کنند، آفت کمبود سرانه مطالعه رفع می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حال رایزنی با شهرداری‌هایی هستیم که سهم نیم درصدی درآمدشان را به کتابخانه‌های عمومی پرداخت نکرده‌اند، افزود: این میزان اعتبارات قطعاً در تأمین کتاب و تجهیز کتابخانه‌های عمومی نقشی کلیدی خواهد داشت هر چند شاهرود در این زمینه پیشتاز است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: