بازدید مدیرعامل خانه کتاب از باشگاه آشور ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌ غربی، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب در این بازدید که روز پنجشنبه ۲۱ آذر صورت گرفت، ضمن تقدیر و تشکر از «داریوش عزیزیان» کشیش کلیسای آشوریان، اظهار کرد: استان آذربایجان غربی جزء استان‌هایی بوده که در آن اقلیت‌ها و ادیان بسیار بوده و همه در کنار هم با صلح و مسالمت به زندگی می‌پردازند.

وی در ادامه از نمایشگاهی که به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی در این باشگاه دایر بود، دیدن کرد و با هدف حمایت از کودکانی که صنایع دستی خود را جهت فروش ارائه کرده بودند، از آنها صنایع دستی خریداری کرد.

حسینی‌پور همچنین برای ترویج فرهنگ کتاب کتابخوانی بین دانش‌آموزان از مدرسه ابتدایی مسیحای ارامنه و دبستان مختلط دولتی پیشداد آشوری بازدید کرد.

مدیرعامل خانه کتاب در این مدارس افزود: مدرسه دومین جایگاه تربیتی انسان است که کودک اصول و قواعد خواندن و نوشتن را فرامی‌گیرد و می‌آموزد که بدون کمک والدین و معلمان خود مطالعه کتاب را بخواند و بفهمد. نقش معلمان و مدیران مدارس در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان مدارس بسیار مهم و مؤثر است.

وی هدايت دانش آموزان توسط معلمان و خانواده‌ها به سمت مطالعه كتاب‌های غيردرسی را در جهت ترويج فرهنگ كتابخوانی، مورد تاكيد قرار داد.

حسینی‌پور در جواب مدیریت مدرسه پیشداد آشوری که نبودن کتابخانه را مهمترین مشکل این مدرسه دانست، ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خانه کتاب ۵۰۰ جلد کتاب و مجلات ویژه کودکان به این مدرسه ارسال خواهد کرد تا دانش آموزان بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی در پایان سخنان خود با تاكید بر اینكه ترویج فرهنگ كتابخوانی باید از مدارس آغاز شود، گفت: نظام آموزش و پرورش برای ترغیب دانش‌آموزان به سمت مطالعه باید گام‌های اساسی و هدفمند بردارد.

 
در ادامه این بازدیدها کتاب‌های کودکانه متنوعی در بین دانش آموزان این دو مدرسه توزیع شد.

یادآوری می‌شود، این برنامه در ادامه برنامه‌های نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب که به منظور حضور و سخنرانی در مراسم دومین جایره کتاب سال آذربایجان غربی به این استان سفر کرده بود، انجام شد.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: