ایران در تصویرسازی کتاب‌های کودک پیشرفت زیادی داشته است

تایفور اسن، مدیر انتشارات نار ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه دو کشور ایران و ترکیه نقاط مشترک بسیار دارند، اما نتوانستد آنچنانکه باید با یک دیگر ارتباط برقرار کنند، گفت: به همین دلیل به امکان‌هایی مانند نمایشگاه کتاب بها می‌دهیم و امیدوار به ایجاد ارتباط فرهنگی میان دو کشور هستیم. 
 
مدیر انتشارات نار ترکیه ادامه داد: وقتی به اینجا می‌آمدیم به این فکر کردیم که از ایران برای کودکان کشور خود چه کتاب‌هایی را می‌توانیم به‌عنوان هدیه ببریم؟ در ایران شاهد این بودیم که تصویرگری کتاب‌های کودکان پیشرفت زیادی کرده و به نقاط خوبی رسیده است. 

اسن با بیان اینکه ایران در تصویرگری برای خود سبک مشخصی ادامه می‌دهد، افزود: ما هم می‌خواهیم از تصاویری که مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد در کتاب‌های انتشارات خود استفاده کنیم. 
 
مدیر انتشارات نار ترکیه با اشاره به اینکه تعداد کتاب‌هایی که می‌توانند انتخاب کنند، هر روز کمتر می‌شود، بیان کرد: کتاب‌ها باید دارای ویژگی‌هایی باشد که کودکان همه کشورها را مخاطب قرار دهد.  وقتی به این مسائل توجه می‌کنیم انتخاب کتاب‌ها برایمان دشوار می‌شود.
 
او ادامه داد: کتاب‌هایی پیدا کرده‌ام و با چند ناشر ایرانی مذاکراتی انجام شده است. در طول چند روزی که در رایت سنتر حضور داشتیم امکان دیدار و با نویسندگان و ناشران مهیا شد. از این روند خیلی خوشحالیم چون هر سال که در این نمایشگاه حاضر می‌شویم امکان آشنایی با ناشران جدید را پیدا می‌کنیم.
 
اسن با تاکید به اینکه افرادی که یکدیگر را نمی‌شناسند، نمی‌توانند یکدیگر را دوست داشته باشند و نمی‌توانند با یکدیگر فعالیت تجاری داشته باشند، ادامه داد: زیباترین شکل دوستی این است که با رابطه تجاری ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: با ناشرانی که می‌شناختیم ارتباط برقرار کردیم و همچنین ناشران جدیدی شناختیم. امیدوارم این ارتباط به خوبی ادامه پیدا کند. تعداد ناشرانی که در نمایشگاه کتاب تهران با آن‌ها مذاکره کردیم، آنقدر زیادند که حتی نتوانستم تعداد آن‌ها را بشمارم.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: