اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این کتاب، پیرامون یک فرآیند پژوهشی، آثار نمایشی ادوارد آلبی نمایشنامه‌نویس معاصر آمریکایی، از منظر فلسفه و روان‌شناسی اگزیستانسیالیسم مورد بررسی و بازنگری قرارگرفته است. از این رو، هم برداشتی کوتاه نسبت به اگزیستانسیالیسم، متفکرین و آرای آنها ارائه می‌شود و هم زندگی‌نامه‌ ادوارد آلبی و تحلیل‌های حول محور آثار وی، مورد بازخوانی قرار می‌گیرد. سپس به وسیله‌ ادراک حاصل از مطالعه‌ مسائل مطروحه، با نگاهی متفاوت، آثار نمایشی ادوارد آلبی از منظر اگزیستانسیالیم، تحلیل و بررسی می‌شود.

در اکثر تحلیل‌های موجودِ پیرامون آثار ادوارد آلبی نمایشنامه‌نویس معاصر آمریکایی، تحلیلگران نوشته‌های وی را در زمره نمایشنامه‌های ابزورد قلمداد کرده‌اند در حالی که پوریا عبدی در کتاب اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی، نگاه جدیدی نسبت به این آثار دارد و تحلیل متفاوتی از آنها به مخاطب عرضه می‌دارد.

از آنجایی که آلبی در سال ۲۰۱۶ چشم از جهان فروبست، کتب تحلیلی محدودی پیرامون آثار وی در ایران به چاپ رسیده و این کتاب می‌تواند در کنار یک یا دو کتاب تحلیلی موجود در بازار کتاب کشور، منبع مفیدی برای پژوهشگران حوزه ادبیات و ادبیات نمایشی باشد.
مخاطبان این اثر گرچه همان‌طور که از نامش برمی‌آید، علاقه‌مندان، دست‌اندرکاران و پژوهشگران حوزه سینما، تئاتر و فلسفه هستند اما کتاب اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی، با توجه به ورودش به مقوله روان‌شناسی یا شخصیت‌شناسی، می‌تواند برای دنبال‌کنندگان این حوزه نیز از جذابیت‌های خاصی برخوردار باشد. 

 اگزیستانسیالیسم در آثار نمایشی ادوارد آلبی تالیف پوریا عبدی در ۲۰۰ نسخه، با قیمت ۳۵۰۰۰تومان و در ۲۱۹صفحه و از سوی انتشارات نسل روشن منتشر شده است.

این مطالب را به اشتراک بگذارید: